Galaxy Gear, bo tak nazywa się urządzenie, to przedstawiciel nowej kategorii na rynku elektroniki: gadżetów, które można nosić zawsze przy sobie – lub wręcz na sobie. Należą do niej również okulary Google Glass czy zapowiadany zegarek Apple iWatch.
Wygląda na to, że Samsung wyprzedzi swoich konkurentów. Smartwatch zostanie zaprezentowany na targach IFA w Berlinie w przyszłym tygodniu. Google Glass pojawi się oficjalnie na rynku najwcześ- niej pod koniec tego roku, a iWatch (Apple niedawno zarejestrowało tę nazwę) dopiero w przyszłym.
Błyskawiczne wprowadzenie koreańskiego zegarka na rynek oznacza, że Samsung zrezygnował z najbardziej innowacyjnych rozwiązań. – Galaxy Gear nie będzie miał elastycznego wyświetlacza. To urządzenie, które rozszerzy doświadczenie korzystania ze smartfonów. Wyznaczy nowy trend w komunikacji – powiedział Lee Young-hee, wiceprezes działu urządzeń mobilnych Samsunga.
Według nieoficjalnych informacji smartwatch będzie miał dotykowy ekran o przekątnej 2,5 cala, a do działania ma wymagać połączenia ze smartfonem z systemem Android.