Aktualizacja: 07.03.2018 17:51 Publikacja: 07.03.2018 17:34
Foto: Vescom
Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) oddaje bardzo wiernie dzieło, jest w stanie pokazać każde pociągnięcie pędzla, miejsca, w których malarz grubiej położył farbę. Używana do tego fotogrametria uzyskuje trzeci wymiar dzięki nakładaniu na siebie dwuwymiarowych, płaskich zdjęć, wykonywanych pod różnymi kątami. Ta technologia wymaga bardzo dużej liczby zdjęć i programu komputerowego do ich opracowywania.
Łódzcy specjaliści podjęli próbę wydobycia trzeciego wymiaru z malarstwa olejnego. W przypadku niewielkiego obrazu wykonują z bliskiej odległości od 500 do 1000 zdjęć pod różnymi kątami, od 0 do 30 stopni. Opracowali także algorytmy, które umożliwiają przeliczenie danych uzyskanych z płaskich zdjęć. Specjaliści starają się osiągnąć efekt, który pozwoli na zautomatyzowaną digitalizację, co wyraźnie przyspieszy proces.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas