Firma poinformowała o awarii na Facebooku - pisze Onet.

"Od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl - stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem" - poinformowała firma na Facebooku home.pl.

 

"Od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl - stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony. Dokładamy starań, aby sytuacja uległa poprawie jak najszybciej. Za zaistniałe okoliczności przepraszamy" - napisała firma na swoim profilu na Facebooku.

Po kilku godzinach pojawił się komunikat, że "niedostępność usług home.pl związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS".

"Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej.  W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet. Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona" - czytamy w komunikacie.

Wśród stron, które były niedostępne, była również witryna samej firmy - home.pl.

W 2017 firma home.pl była liderem pod względem liczby obsługiwanych domen w Polsce.