Aktualizacja: 22.05.2017 11:36 Publikacja: 22.05.2017 11:30
Foto: Materiały Prasowe
Znajdujące się na pokładzie statku akumulatory będą dostarczały „paliwa” do silników elektrycznych. Jednostka będzie mogła transportować 100 kontenerów z prędkością 12-15 węzłów na odległość ok. 65 mil morskich. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Yara i współpracującej z nią Kongsberg Maritime, elektryczny debiut kontenerowca planowany jest na 2019 rok. Rok później statek ma być już całkowicie „samodzielny” jeżeli chodzi o napęd elektryczny. Konstruktorzy nadali już nazwę swojemu futurystycznemu dziełu: Yara Birkeland.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas