ART: Futurystyczny tramwaj na wirtualnych torach

Chińczycy rozpoczęli testy nad pojazdem, który ma wyznaczyć nowy trend w komunikacji zbiorowej

Publikacja: 13.06.2017 19:20

ART: Futurystyczny tramwaj na wirtualnych torach

Foto: youtube

Konstruktorzy z Państwa Środka nie przestają w próbach stworzenia jak największej liczby nowoczesnych technologii, które mają ułatwić życie mieszkańcom wielkich metropolii.

W mieście Zhuzhou (prowincja Hunan) na ulice wyjechał Autonomous Rapid Transit. Pod tą nazwą kryje się tramwaj, który porusza się po wirtualnych torach. Wizualnie pasażerowie nie zauważą zapewne żadnej różnicy, ponieważ futurystyczna maszyna jest bliźniaczo podobna do innych pojazdów tego typu (włączając najnowsze modele tramwajów polskiej produkcji). Wyjątkowość ART dotyczy sposobu w jaki przemieszcza się po terenie miejskiej dżungli. Tramwaj posiada gumowe koła i jeździ po ulicy. Jednak jego trasa jest wyznaczana przez specjalne czujniki zamontowane pod asfaltem. Pełnią one rolę wirtualnych torów. Pomimo, że osoba kierująca futurystycznym tramwajem ma do dyspozycji kierownicę, to według głównego założenia ART będzie pojazdem całkowicie autonomicznym.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska