Reklama
Rozwiń
Reklama

Ona kupuje, on remontuje

Jeśli mieszkania poszukuje para, ostatnie słowo przy jego wyborze należy do kobiety – tak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród pośredników. Mężczyznom pozostaje remont

Publikacja: 08.03.2011 11:58

Ona kupuje, on remontuje

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Badania wśród swoich doradców i pośredników przeprowadziła sieciowa agencja Metrohouse & Partnerzy.

– 63 proc. agentów twierdzi, że ostatnie słowo przy kupnie mieszkania należy do kobiety. Na mężczyzn w tej kwestii stawia... 5 proc. ankietowanych – podaje wyniki Marcin Jańczuk, pośrednik z Metrohouse & Partnerzy.??

• Jak zauważa Norbert Pielach, dyrektor oddziału Metrohouse w Pruszkowie, odsetek transakcji, w których decydujący głos ma kobieta, jest jeszcze większy. – Naprawdę rzadko się zdarza, by mężczyzna miał większy wpływ na decyzję – podkreśla Pielach.?

Mariusz Kaczmarek z łódzkiego oddziału Metrohouse dodaje, że jeśli oglądane mieszkanie przypadnie kobiecie do gustu, jej partner nie ma już raczej nic do powiedzenia. – Na barkach mężczyzny spoczywają kwestie formalne oraz potencjalny remont. Kobieta w tym czasie zajmuje się aranżacją przestrzeni, doborem mebli i dodatków – mówi Mariusz Kaczmarek. ??

• Większość ankietowanych, bo 53 proc. uważe, że poszukiwania lokalu rozpoczyna także kobieta, kontaktując się np. z agentem nieruchomości. Innego zdania jest co dziesiąty ankietowany. ?– Jednak 37 proc. badanych twierdzi, że w tej kwestii nie ma jednak prawidłowości i że z pośrednikiem kontaktują się zarówno kobiety jak i mężczyźni – zauważa Marcin Jańczuk. Dodaje, na pytanie o to, kto lepiej negocjuje cenę, trudno o jednoznaczną odpowiedź. ?

Reklama
Reklama

?• – Większość pośredników (39 proc.) twierdzi, że powodzenie w negocjacjach nie ma związku z płcią i przy ustalaniu końcowej ceny wszyscy negocjują z podobnym rezultatem. 23 proc. ankietowanych stawia na panie, ale jest to o 15 pkt. proc. mniej niż odpowiedzi oddane na panów – podaje Jańczuk. ??

• Michał Kosiedowski, wiceprezes Metrohouse & Partnerzy podkreśla, że kobiety, które są inicjatorkami spotkania z agentem w biurze nieruchomości, z reguły przygotowują się wcześniej do wizyty, opracowując gotową listę pytań. ?

– Mężczyźni skupiają się na podstawowych cechach poszukiwanego lokalu. O szczegóły dopytują po obejrzeniu kilku mieszkań, choć i z tym bywa ?różnie. Są klienci – i tu raczej przeważają mężczyźni – którzy kupują zupełnie inną nieruchomość, niż początkowo zakładali. Kobiety są pod tym względem bardziej konsekwentne. Mają idealny obraz mieszkania, z którego jednak potrafią zrezygnować, jeśli w grę wchodzą kwestie finansowe. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety rzadziej podejmują ryzyko, i rozpoczynając rozmowy o kredycie rzadko się decydują na wysokie zadłużenie, aby tylko spełnić sen o mieszkaniu marzeń – podkreśla Michał Kosiedowski.?

?• Według wiceprezesa spółki Metrohouse & Partnerzy, kobiety zwracają uwagę szczególnie na łazienkę i kuchnię. – Można zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli te dwa pomieszczenia wyglądają schludnie i są ciekawie zaaranżowane, to jest już połowa sukcesu. Jeżeli nabywcą mieszkania ma być kobieta, taka właśnie oferta spotka się ze wzmożonym zainteresowaniem. Mężczyźni z reguły patrzą na nieruchomość jako całość i rzadziej niż kobiety zwracają uwagę na funkcjonalność poszczególnych jej elementów, ale częściej niż one dopytują o kwestie techniczne (daty wymiany instalacji, jakość okien, itp.) – komentuje Michał Kosiedowski. – Kobiety są bardziej zainteresowane walorami estetycznymi. Trudno jest im przyjąć informację, że klatka schodowa nadaje się do generalnego remontu, a widok z balkonu to krajobraz nieużytków lub pole budowy. Z góry odrzucają mieszkania, które nie zostały wcześniej odpowiednio przygotowane do zaprezentowania klientowi, gdzie panuje nieład i nieporządek – dodaje. ????

--------------------------

Ankieta została przeprowadzona 3-4 marca. Wzięło w niej udział ponad 140 agentów Metrohouse & Partnerzy S.A.??

Badania wśród swoich doradców i pośredników przeprowadziła sieciowa agencja Metrohouse & Partnerzy.

– 63 proc. agentów twierdzi, że ostatnie słowo przy kupnie mieszkania należy do kobiety. Na mężczyzn w tej kwestii stawia... 5 proc. ankietowanych – podaje wyniki Marcin Jańczuk, pośrednik z Metrohouse & Partnerzy.??

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Nieruchomości
Robert De Niro w Warszawie. Pięciolecie hotelu Nobu, będą kolejne inwestycje
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nieruchomości
Więcej chętnych na mieszkania z drugiej ręki. Są podwyżki
Nieruchomości
W październiku kolejna wysoka fala popytu na kredyty mieszkaniowe. Co intryguje?
Nieruchomości
Deweloperskie partnerstwo. Czym i po co wymieniają się firmy
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Heimstaden wierzy w PRS, ale poza wynajmowaniem sprzedaje mieszkania. Dlaczego?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama