Ona kupuje, on remontuje

Jeśli mieszkania poszukuje para, ostatnie słowo przy jego wyborze należy do kobiety – tak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród pośredników. Mężczyznom pozostaje remont

Publikacja: 08.03.2011 11:58

Ona kupuje, on remontuje

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Badania wśród swoich doradców i pośredników przeprowadziła sieciowa agencja Metrohouse & Partnerzy.

– 63 proc. agentów twierdzi, że ostatnie słowo przy kupnie mieszkania należy do kobiety. Na mężczyzn w tej kwestii stawia... 5 proc. ankietowanych – podaje wyniki Marcin Jańczuk, pośrednik z Metrohouse & Partnerzy.??

• Jak zauważa Norbert Pielach, dyrektor oddziału Metrohouse w Pruszkowie, odsetek transakcji, w których decydujący głos ma kobieta, jest jeszcze większy. – Naprawdę rzadko się zdarza, by mężczyzna miał większy wpływ na decyzję – podkreśla Pielach.?

Mariusz Kaczmarek z łódzkiego oddziału Metrohouse dodaje, że jeśli oglądane mieszkanie przypadnie kobiecie do gustu, jej partner nie ma już raczej nic do powiedzenia. – Na barkach mężczyzny spoczywają kwestie formalne oraz potencjalny remont. Kobieta w tym czasie zajmuje się aranżacją przestrzeni, doborem mebli i dodatków – mówi Mariusz Kaczmarek. ??

• Większość ankietowanych, bo 53 proc. uważe, że poszukiwania lokalu rozpoczyna także kobieta, kontaktując się np. z agentem nieruchomości. Innego zdania jest co dziesiąty ankietowany. ?– Jednak 37 proc. badanych twierdzi, że w tej kwestii nie ma jednak prawidłowości i że z pośrednikiem kontaktują się zarówno kobiety jak i mężczyźni – zauważa Marcin Jańczuk. Dodaje, na pytanie o to, kto lepiej negocjuje cenę, trudno o jednoznaczną odpowiedź. ?

?• – Większość pośredników (39 proc.) twierdzi, że powodzenie w negocjacjach nie ma związku z płcią i przy ustalaniu końcowej ceny wszyscy negocjują z podobnym rezultatem. 23 proc. ankietowanych stawia na panie, ale jest to o 15 pkt. proc. mniej niż odpowiedzi oddane na panów – podaje Jańczuk. ??

• Michał Kosiedowski, wiceprezes Metrohouse & Partnerzy podkreśla, że kobiety, które są inicjatorkami spotkania z agentem w biurze nieruchomości, z reguły przygotowują się wcześniej do wizyty, opracowując gotową listę pytań. ?

– Mężczyźni skupiają się na podstawowych cechach poszukiwanego lokalu. O szczegóły dopytują po obejrzeniu kilku mieszkań, choć i z tym bywa ?różnie. Są klienci – i tu raczej przeważają mężczyźni – którzy kupują zupełnie inną nieruchomość, niż początkowo zakładali. Kobiety są pod tym względem bardziej konsekwentne. Mają idealny obraz mieszkania, z którego jednak potrafią zrezygnować, jeśli w grę wchodzą kwestie finansowe. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety rzadziej podejmują ryzyko, i rozpoczynając rozmowy o kredycie rzadko się decydują na wysokie zadłużenie, aby tylko spełnić sen o mieszkaniu marzeń – podkreśla Michał Kosiedowski.?

?• Według wiceprezesa spółki Metrohouse & Partnerzy, kobiety zwracają uwagę szczególnie na łazienkę i kuchnię. – Można zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli te dwa pomieszczenia wyglądają schludnie i są ciekawie zaaranżowane, to jest już połowa sukcesu. Jeżeli nabywcą mieszkania ma być kobieta, taka właśnie oferta spotka się ze wzmożonym zainteresowaniem. Mężczyźni z reguły patrzą na nieruchomość jako całość i rzadziej niż kobiety zwracają uwagę na funkcjonalność poszczególnych jej elementów, ale częściej niż one dopytują o kwestie techniczne (daty wymiany instalacji, jakość okien, itp.) – komentuje Michał Kosiedowski. – Kobiety są bardziej zainteresowane walorami estetycznymi. Trudno jest im przyjąć informację, że klatka schodowa nadaje się do generalnego remontu, a widok z balkonu to krajobraz nieużytków lub pole budowy. Z góry odrzucają mieszkania, które nie zostały wcześniej odpowiednio przygotowane do zaprezentowania klientowi, gdzie panuje nieład i nieporządek – dodaje. ????

--------------------------

Ankieta została przeprowadzona 3-4 marca. Wzięło w niej udział ponad 140 agentów Metrohouse & Partnerzy S.A.??

Badania wśród swoich doradców i pośredników przeprowadziła sieciowa agencja Metrohouse & Partnerzy.

– 63 proc. agentów twierdzi, że ostatnie słowo przy kupnie mieszkania należy do kobiety. Na mężczyzn w tej kwestii stawia... 5 proc. ankietowanych – podaje wyniki Marcin Jańczuk, pośrednik z Metrohouse & Partnerzy.??

Pozostało 91% artykułu
Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie