Reklama

Moda pokonała supermarkety

Centra handlowe z dominującymi dużymi sklepami spożywczo-przemysłowymi tracą klientów.

Publikacja: 21.09.2015 06:56

Pasaż handlowy w rozbudowanym centrum wyprzedażowym Factory Ursus

Pasaż handlowy w rozbudowanym centrum wyprzedażowym Factory Ursus

Foto: materiały prasowe

Na koniec I półrocza 2015 r. w 236 nowoczesnych obiektach handlowych w 15 największych miastach Polski było 230 tys. mkw. powierzchni niewynajętej. To zaledwie 3,3 proc. powierzchni najmu w tych obiektach – wynika z danych firmy Cushman & Wakefield.

– Na dobrze rozwiniętych rynkach, nawet gdy przybywa powierzchni, nie rośnie wskaźnik pustostanów. Wręcz przeciwnie, notujemy jego systematyczny spadek – opowiada Patrycja Dzikowska, ekspert Cushman & Wakefield. Nie wszędzie jednak centra handlowe radzą sobie dobrze. W ciągu ostatnich pięciu lat zmienił się obraz rynku w miastach 200–400 tys. mieszkańców, gdzie średni wskaźnik pustostanów rośnie. Powód? Przyrost powierzchni handlowej, słaby popyt na lokale ze strony lokalnych najemców, silna konkurencja oraz zmieniające się zachowania zakupowe konsumentów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Nieruchomości
PRS. Pierwsze certyfikaty dla Resi4Rent
Nieruchomości
Deweloperzy i długo, długo nic. Kto i gdzie buduje mieszkania w Polsce?
Nieruchomości
Ceny mieszkań nie rosną, ale część klientów wciąż odkłada zakupy
Nieruchomości
Na rynku mieszkań bez upałów
Nieruchomości
Ile mieszkań zbudowały Społeczne Inicjatywy Mieszkaniowe?
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama