Black Week w turystyce. Lawina rezerwacji

Hotelowych rezerwacji w czasie Black Week było o 40 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. – podaje portal Travelist.pl.

Publikacja: 28.11.2023 13:45

Black Week w turystyce. Lawina rezerwacji

Foto: Adobe Stock

Noclegi w hotelach zaoferowano w cenach niższych nawet o kilkadziesiąt proc. Efekt? Rekord rezerwacji. Jak mówi Agata Szulc, dyrektor generalna Travelist.pl, zainteresowanie akcją wyprzedaży – mimo optymistycznych założeń – przeszło oczekiwania.

Dłuższe pobyty

- Rezerwacji było o 40 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Mogę śmiało stwierdzić, że to najlepszy Black Week w ostatnich latach – podkreśla. - Wzmożone zainteresowanie utrzymywało się na podobnym poziomie praktycznie przez cały miniony tydzień. W niedzielę 26 listopada mieliśmy tylko o 9 proc. rezerwacji mniej niż w Black Friday.

Niższe stawki przekładały się nie tylko na częstsze rezerwacje, ale też na dłuższe pobyty. - Podczas gdy w pierwszych tygodniach listopada (01-19.11) średnia cena za dobę w dwuosobowym pokoju hotelowym o standardzie 4-5-gwiazdek z wyżywieniem w pakiecie wynosiła średnio 484 zł, tak w czasie Black Week było to 469 zł – wskazuje portal.- Ubiegłotygodniowe rezerwacje były dokonywane średnio na 3,43 dnia. To o 0,43 dnia więcej niż w pierwszej, „zwykłej” połowie miesiąca.

Popularne morze

Największą popularnością wśród klientów cieszyły się końcówka listopada oraz grudzień. – 36 proc. wszystkich rezerwacji dokonano właśnie na te najbliższe daty. Sporym zainteresowaniem cieszyły się także pierwsze dni stycznia (łącznie ok. 12 proc. rezerwacji), a to m.in. z uwagi na możliwość wydłużenia noworocznych urlopów – tłumaczą przedstawiciele serwisu Travelist.pl. - Dobry wynik odnotowały też terminy wiosenne. Daty od kwietnia do czerwca to łącznie 12 proc. wszystkich rezerwacji, z tego sam czerwiec – 5 proc. Dla porównania święta i sylwester były wybierane przez ok. 1 proc. kupujących. Podobnie majówka i Boże Ciało.

-Wśród wybieranych przez użytkowników portalu kierunków dominowało wybrzeże. Ponad 46 proc. wszystkich rezerwacji dotyczyło obiektów nadmorskich – wskazuje serwis. - Na drugim miejscu uplasowały się polskie góry z wynikiem ponad 32 proc. To znacznie więcej niż przed rokiem, kiedy ten region Polski wybrało 25 proc. klientów. Tegoroczne podium zamykają city breaki. Z tańszych ofert noclegów w największych miastach kraju skorzystało ponad 13 proc. rezerwujących.

W okresie Black Week najtańsze okazały się polskie metropolie. Średnia cena za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym wyniosła 408 zł. Nieznacznie drożej było nad morzem – 425 zł. Średnia cena za nocleg w hotelach górskich to 531 zł. To aż o 77 zł mniej niż przed rokiem.

Najpopularniejsze miejscowości to Kołobrzeg, Gdańsk, Szklarska Poręba, Czarna Góra, Mielno, Wisła, Świeradów-Zdrój, Ostróda, Łeba i Mrzeżyno.

Noclegi w hotelach zaoferowano w cenach niższych nawet o kilkadziesiąt proc. Efekt? Rekord rezerwacji. Jak mówi Agata Szulc, dyrektor generalna Travelist.pl, zainteresowanie akcją wyprzedaży – mimo optymistycznych założeń – przeszło oczekiwania.

Dłuższe pobyty

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Nieruchomości
Hotele już gotowe na święta
Nieruchomości
UKOI. Mikrohotele także z mikrokinem
Nieruchomości
Grano Marina Hotel wita gości
Nieruchomości
PRS-y atrakcyjne dla seniorów
Materiał Promocyjny
PR&Media Days 2024 - trendy i wyzwania
Nieruchomości
Obronią się dobre hotele. Są nowe gwiazdy
Nieruchomości
Słono za apartament na lato