Gant: najpierw upusty, potem podwyżki cen

Dolnośląski deweloper kusi klientów sięgającymi prawie 20 proc. ceny rabatami na mieszkania

Publikacja: 07.12.2009 01:12

Oferta mieszkań się kurczy, deweloperzy nie rozpoczynają nowych inwestycji, ceny wzrosną – oto hasła przewodnie nowej kampanii sprzedażowej Gant Development. Do zakupu mieszkań u dolnośląskiego dewelopera mają nakłonić klientów dodatkowe rabaty: od 5 – 7 proc. dla inwestycji w Gdańsku i Krakowie do nawet 19,5 proc. dla lokali powstających w Poznaniu.

W sytuacji gdy deweloperzy powoli odchodzą od stymulowania sprzedaży głębokimi upustami, zagranie Ganta może budzić zdziwienie. – Chcemy rozruszać poznański rynek – mówi Henryk Feliks, wiceprezes Ganta. W jego ocenie sytuacja na rynku mieszkaniowym w stolicy Wielkopolski jest specyficzna. – Podczas gdy w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku klienci kupują coraz więcej, poznaniacy wydają się czekać na spadki cen – mówi Feliks. Podkreśla, że pomimo obniżki cen spółka zarobi na sprzedaży lokali.

W Opolu rabaty wynoszą do 15 proc. – Nie oczekujemy szybkiej odbudowy popytu. W najbliższym czasie nie uruchomimy istotnych inwestycji w tym mieście – mówi wiceprezes Ganta.

Rabaty mają szanse poprawić słabe wyniki sprzedażowe spółki w IV kwartale. W listopadzie Gant sprzedał 16 mieszkań netto (uwzględniając osiem rezygnacji z wcześniej zawartych umów), miesiąc wcześniej – 30 lokali netto. Spadek sprzedaży wiąże z wyczerpaniem się oferty na podstawowym, wrocławskim rynku.

Sytuacja ma się zmienić już w przyszłym tygodniu, kiedy do sprzedaży trafią mieszkania z inwestycji na Stabłowicach (164 lokale). Niebawem ofertę zasilą też lokale z pierwszego warszawskiego projektu Ganta na Woli.

Deweloper jest bliski kupna gruntów w Krakowie. – Prowadzimy rozmowy w sprawie nabycia dwóch działek. Na mniejszej mogłoby powstać około 220 mieszkań, na większej – 250 – ocenia Feliks. Oczekuje, że zakup jednej z nieruchomości uda się sfinalizować do końca stycznia.

Oferta mieszkań się kurczy, deweloperzy nie rozpoczynają nowych inwestycji, ceny wzrosną – oto hasła przewodnie nowej kampanii sprzedażowej Gant Development. Do zakupu mieszkań u dolnośląskiego dewelopera mają nakłonić klientów dodatkowe rabaty: od 5 – 7 proc. dla inwestycji w Gdańsku i Krakowie do nawet 19,5 proc. dla lokali powstających w Poznaniu.

W sytuacji gdy deweloperzy powoli odchodzą od stymulowania sprzedaży głębokimi upustami, zagranie Ganta może budzić zdziwienie. – Chcemy rozruszać poznański rynek – mówi Henryk Feliks, wiceprezes Ganta. W jego ocenie sytuacja na rynku mieszkaniowym w stolicy Wielkopolski jest specyficzna. – Podczas gdy w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku klienci kupują coraz więcej, poznaniacy wydają się czekać na spadki cen – mówi Feliks. Podkreśla, że pomimo obniżki cen spółka zarobi na sprzedaży lokali.

Nieruchomości
Nowe Promenady na Kleczkowie po raz drugi
Nieruchomości
Dopłaty do mieszkań. Zdrożeją starsze lokale?
Nieruchomości
MIPIM, czyli platforma rozwoju branży nieruchomości
Nieruchomości
900 nowych mieszkań na wynajem we Wrocławiu
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Nieruchomości
Magazyny. City Park Warsaw jeszcze urośnie
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”