Gant: najpierw upusty, potem podwyżki cen

Dolnośląski deweloper kusi klientów sięgającymi prawie 20 proc. ceny rabatami na mieszkania

Publikacja: 07.12.2009 01:12

Oferta mieszkań się kurczy, deweloperzy nie rozpoczynają nowych inwestycji, ceny wzrosną – oto hasła przewodnie nowej kampanii sprzedażowej Gant Development. Do zakupu mieszkań u dolnośląskiego dewelopera mają nakłonić klientów dodatkowe rabaty: od 5 – 7 proc. dla inwestycji w Gdańsku i Krakowie do nawet 19,5 proc. dla lokali powstających w Poznaniu.

W sytuacji gdy deweloperzy powoli odchodzą od stymulowania sprzedaży głębokimi upustami, zagranie Ganta może budzić zdziwienie. – Chcemy rozruszać poznański rynek – mówi Henryk Feliks, wiceprezes Ganta. W jego ocenie sytuacja na rynku mieszkaniowym w stolicy Wielkopolski jest specyficzna. – Podczas gdy w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku klienci kupują coraz więcej, poznaniacy wydają się czekać na spadki cen – mówi Feliks. Podkreśla, że pomimo obniżki cen spółka zarobi na sprzedaży lokali.

W Opolu rabaty wynoszą do 15 proc. – Nie oczekujemy szybkiej odbudowy popytu. W najbliższym czasie nie uruchomimy istotnych inwestycji w tym mieście – mówi wiceprezes Ganta.

Rabaty mają szanse poprawić słabe wyniki sprzedażowe spółki w IV kwartale. W listopadzie Gant sprzedał 16 mieszkań netto (uwzględniając osiem rezygnacji z wcześniej zawartych umów), miesiąc wcześniej – 30 lokali netto. Spadek sprzedaży wiąże z wyczerpaniem się oferty na podstawowym, wrocławskim rynku.

Sytuacja ma się zmienić już w przyszłym tygodniu, kiedy do sprzedaży trafią mieszkania z inwestycji na Stabłowicach (164 lokale). Niebawem ofertę zasilą też lokale z pierwszego warszawskiego projektu Ganta na Woli.

Deweloper jest bliski kupna gruntów w Krakowie. – Prowadzimy rozmowy w sprawie nabycia dwóch działek. Na mniejszej mogłoby powstać około 220 mieszkań, na większej – 250 – ocenia Feliks. Oczekuje, że zakup jednej z nieruchomości uda się sfinalizować do końca stycznia.

Oferta mieszkań się kurczy, deweloperzy nie rozpoczynają nowych inwestycji, ceny wzrosną – oto hasła przewodnie nowej kampanii sprzedażowej Gant Development. Do zakupu mieszkań u dolnośląskiego dewelopera mają nakłonić klientów dodatkowe rabaty: od 5 – 7 proc. dla inwestycji w Gdańsku i Krakowie do nawet 19,5 proc. dla lokali powstających w Poznaniu.

W sytuacji gdy deweloperzy powoli odchodzą od stymulowania sprzedaży głębokimi upustami, zagranie Ganta może budzić zdziwienie. – Chcemy rozruszać poznański rynek – mówi Henryk Feliks, wiceprezes Ganta. W jego ocenie sytuacja na rynku mieszkaniowym w stolicy Wielkopolski jest specyficzna. – Podczas gdy w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku klienci kupują coraz więcej, poznaniacy wydają się czekać na spadki cen – mówi Feliks. Podkreśla, że pomimo obniżki cen spółka zarobi na sprzedaży lokali.

Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie