Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

PKP SA w ostatnich latach przeprowadziły modernizację 20 dworców kolejowych, której celem była poprawa jakości obsługi podróżnych. Chodzi głównie o dostępność stacji dla osób z niepełnosprawnością.

Publikacja: 20.03.2019 08:15

Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

Foto: AdobeStock

– Większość problemów z dostępnością kolejowych obiektów obsługi podróżnych powstała na etapie ich projektowania, gdy nie uwzględniono wszystkich potrzeb osób z niepełnosprawnością – stwierdziła w raporcie Najwyższa Izba Kontroli. Przypomina w nim, że bariery w dostępie do transportu mogą się przyczyniać do wykluczenia z życia społecznego osób z niepełnosprawnością. Zawężają możliwość swobodnego przemieszczania się, podejmowania pracy, edukacji, korzystania z leczenia i rehabilitacji czy z oferty kulturalnej. Uzależniają także te osoby od pomocy osób pełnosprawnych, np. członków rodziny lub pracowników wyspecjalizowanych instytucji.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: matematyka - poziom podstawowy. Odpowiedzi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Zawody prawnicze
Egzaminy prawnicze 2025. Z tymi zagadnieniami zdający mieli największe problemy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku