Reklama

Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

PKP SA w ostatnich latach przeprowadziły modernizację 20 dworców kolejowych, której celem była poprawa jakości obsługi podróżnych. Chodzi głównie o dostępność stacji dla osób z niepełnosprawnością.

Publikacja: 20.03.2019 08:15

Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

Foto: AdobeStock

– Większość problemów z dostępnością kolejowych obiektów obsługi podróżnych powstała na etapie ich projektowania, gdy nie uwzględniono wszystkich potrzeb osób z niepełnosprawnością – stwierdziła w raporcie Najwyższa Izba Kontroli. Przypomina w nim, że bariery w dostępie do transportu mogą się przyczyniać do wykluczenia z życia społecznego osób z niepełnosprawnością. Zawężają możliwość swobodnego przemieszczania się, podejmowania pracy, edukacji, korzystania z leczenia i rehabilitacji czy z oferty kulturalnej. Uzależniają także te osoby od pomocy osób pełnosprawnych, np. członków rodziny lub pracowników wyspecjalizowanych instytucji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama