Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

PKP SA w ostatnich latach przeprowadziły modernizację 20 dworców kolejowych, której celem była poprawa jakości obsługi podróżnych. Chodzi głównie o dostępność stacji dla osób z niepełnosprawnością.

Publikacja: 20.03.2019 08:15

Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

Foto: AdobeStock

– Większość problemów z dostępnością kolejowych obiektów obsługi podróżnych powstała na etapie ich projektowania, gdy nie uwzględniono wszystkich potrzeb osób z niepełnosprawnością – stwierdziła w raporcie Najwyższa Izba Kontroli. Przypomina w nim, że bariery w dostępie do transportu mogą się przyczyniać do wykluczenia z życia społecznego osób z niepełnosprawnością. Zawężają możliwość swobodnego przemieszczania się, podejmowania pracy, edukacji, korzystania z leczenia i rehabilitacji czy z oferty kulturalnej. Uzależniają także te osoby od pomocy osób pełnosprawnych, np. członków rodziny lub pracowników wyspecjalizowanych instytucji.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów