Reklama

Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

PKP SA w ostatnich latach przeprowadziły modernizację 20 dworców kolejowych, której celem była poprawa jakości obsługi podróżnych. Chodzi głównie o dostępność stacji dla osób z niepełnosprawnością.

Publikacja: 20.03.2019 08:15

Niepełnosprawni: poprawa jakości obsługi podróżnych na dworcach PKP

Foto: AdobeStock

– Większość problemów z dostępnością kolejowych obiektów obsługi podróżnych powstała na etapie ich projektowania, gdy nie uwzględniono wszystkich potrzeb osób z niepełnosprawnością – stwierdziła w raporcie Najwyższa Izba Kontroli. Przypomina w nim, że bariery w dostępie do transportu mogą się przyczyniać do wykluczenia z życia społecznego osób z niepełnosprawnością. Zawężają możliwość swobodnego przemieszczania się, podejmowania pracy, edukacji, korzystania z leczenia i rehabilitacji czy z oferty kulturalnej. Uzależniają także te osoby od pomocy osób pełnosprawnych, np. członków rodziny lub pracowników wyspecjalizowanych instytucji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama