Turystyka a niepełnosprawni

Na dworcach czy lotniskach osoby niepełnosprawne mogą liczyć na asystę obsługi. Wystarczy powiadomić ją na 48 godzin przed planowaną podróżą.

Aktualizacja: 13.07.2018 15:18 Publikacja: 13.07.2018 14:41

Turystyka a niepełnosprawni

Foto: AdobeStock

Schody, barierki, brak wind i obojętność – przez wiele lat te przeszkody sprawiały, że wielu niepełnosprawnych czy ich opiekunów rezygnowało z letniego wypoczynku, a na wyjazd decydowali się tylko ci najbardziej zdeterminowani i najzamożniejsi. Na szczęście sytuacja zmienia się z roku na rok, a coraz więcej ośrodków i organizatorów wypoczynku dostrzega w osobach niepełnosprawnych atrakcyjnych klientów. Często nawet atrakcyjniejszych niż ci cieszący się pełną sprawnością. A duże biura podróży mają w swojej ofercie także wczasy dostosowane do potrzeb osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Oferują im pobyt w hotelach z odpowiednio położonymi i przystosowanymi pokojami, w których szafki są położone odpowiednio nisko, drzwi szerokie, a łazienki mają prysznic, a nie wannę. Osoby niepełnosprawne mogą też liczyć na wygodny transfer z lotniska do hotelu pojazdem, który zapewni im komfort i bezpieczeństwo. Standardowe autobusy nie zawsze przystosowane są do przewozu osób na wózkach.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sądy i trybunały
Już ponad 1000 wakatów w sądach. KRS wzywa Bodnara
Prawo w Polsce
Ponowne przeliczenie głosów. SN dał zielone światło
Sądy i trybunały
Szef adwokatury: jest sposób na uzdrowienie sądów i podpis Karola Nawrockiego
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek