Kupując towar przeceniony, konsument musi wiedzieć, jaka jest przyczyna obniżki, ponieważ niestety nie każdy towar konsumpcyjny da się zareklamować.

Generalnie mogą być dwa powody zmniejszenia ceny produktu przez sprzedawcę. Najczęściej przecena dotyczy towaru pełnowartościowego, z którego zbyciem sprzedawca ma problem lub którego – z różnych powodów – chce się jak najszybciej pozbyć z magazynu.

W takiej sytuacji konsumentowi przysługują takie same uprawnienia, jakie miałby, gdyby kupowany towar nie został przeceniony. Może wówczas skorzystać z uprawnienia do żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową, jeżeli produkt nie działa tak, jak powinien.

Zdarza się jednak, że sprzedawca obniża cenę towaru, bo ma on jakąś niewielką wadę (został np. uszkodzony w czasie transportu, ale poza tym dobrze funkcjonuje i ma wszystkie właściwości produktu ). Oczywiście sprzedawca jest zobowiązany do poinformowania klienta o istniejącej wadzie produktu i obniżeniu z tego tytułu ceny. W takiej sytuacji możliwość składania reklamacji wyłączona jest w stosunku do tej konkretnej wady.