Reklama
Rozwiń
Reklama

Napięte łącza szkolnego internetu. Operatorzy walczą z czasem

Aby nie stracić unijnych dotacji na światłowód dla domu, telekomy muszą przyspieszyć podłączanie placówek edukacyjnych.

Publikacja: 19.06.2018 19:51

Napięte łącza szkolnego internetu. Operatorzy walczą z czasem

Foto: 123RF

Jednym z istotnych warunków umów zawartych przez przedsiębiorstwa telekomunikacyjne z Centrum Projektów Polska Cyfrowa o dotacje do budowy szerokopasmowego internetu z programu „Polska cyfrowa" jest cyfryzacja szkół.

Według CPPC telekomy startujące w dotychczas rozstrzygniętych dwóch konkursach zobowiązały się doprowadzić łącze o prędkości minimum 100 Mb/s do prawie 10 tys. placówek (około 6,8 tys. budynków). Wanda Buk, dyrektor w CPPC, pytana o to, co się stanie, jeśli operatorzy nie dotrzymają terminów mówi obrazowo „kaplica". Według aktualnego stanowiska tzw. instytucji audytowej zasady unijne są zerojedynkowe i nie pozostawiają organizatorowi konkursu wyboru: firma, która nie dotrzyma warunków, musi się liczyć ze stratą dotacji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama