Reklama
Rozwiń
Reklama

Ile muzycy zarabiają na streamingu? Wielkie sumy tylko dla gwiazd

Kapitalizacja Spotify wzrosła ponaddwukrotnie w ciągu roku. Jednak wart ponad 60 mld dol. gigant streamingowy to dla niektórych muzyków zło konieczne.

Aktualizacja: 28.12.2020 21:17 Publikacja: 28.12.2020 21:00

Za miliard odtworzeń na Spotify można zarobić ponad 3 mln dol. Taką możliwość mają jednak nieliczni,

Za miliard odtworzeń na Spotify można zarobić ponad 3 mln dol. Taką możliwość mają jednak nieliczni, najpopularniejsi muzycy.

Foto: shutterstock

Najczęściej odtwarzany utwór tego roku? „Blinding Lights" piosenkarza The Weeknd, który na Spotify był słuchany 1,6 mld razy. Najczęściej słuchanym albumem było wydawnictwo puertorykańskiego rapera Bada Bunny'ego: ponad 8,3 mld odtworzeń na całym globie. Do grona gigantów należą również Billie Eilish, Taylor Swift czy Ariana Grande.

Co łączy tych wszystkich muzyków? Oscylowanie wokół popu i już ugruntowana pozycja w biznesie. Odtworzenia idące w miliony zapewniają godne opłaty, ale tylko tym na szczycie. Muzycy niszowi i działający w mniej popularnych gatunkach nie mogą liczyć na to, by odtworzenia (lub streamy) ze Spotify zapewniły im sensowne przychody.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama