Największym wzrostem we wrześniu mogły pochwalić się gazety gospodarcze. Najwyższy, ponad 16-procentowy skok sprzedaży w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku odnotował giełdowy "Parkiet" – wynika z danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Sprzedaż "Parkietu" wyniosła 12 047 egz. "Gazeta Prawna" sprzedawała 81 734 egz., o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a "Puls Biznesu" poprawił się o 0,7 proc., dochodząc do 24 101 egz.
Najbardziej, o ponad 22 proc., spadła natomiast sprzedaż "Dziennika", który we wrześniu zanotował najniższą sprzedaż od czasu debiutu w kwietniu ubiegłego roku. Gazeta wydawana przez koncern Axel Springer sprzedawała średnio 162 555 egz., o 4839 tys. egz. mniej niż "Rzeczpospolita", która z kolei osiągnęła w pierwszym miesiącu po wakacjach najwyższy wynik w tym roku – 167 394 egz. (6,1 proc. mniej niż rok wcześniej).
Jednak wynik "Rz" według wskaźnika zwanego sprzedażą ogółem, obrazującego sumę egzemplarzy sprzedanych w kioskach, w prenumeracie i w postaci e-wydań, był we wrześniu o 1,3 proc. wyższy niż rok wcześniej.
We wrześniu dzienniki łapią oddech po najtrudniejszych dla nich miesiącach wakacyjnych. Najwyższą sprzedaż – 497 026 egz. – miał bulwarowy "Fakt". Jego wynik był jednak niższy niż rok wcześniej o 0,2 proc. O 1,5 proc., do 444 121 egz. spadła też sprzedaż "Gazety Wyborczej". "Super Express" poprawił się o 1,8 proc., dochodząc do 199 268 egz.
Sprzedaż "Rz" rośnie z miesiąca na miesiąc od listopada ubiegłego roku. Wyjątkiem był jedynie lipiec.