W maju „Rzeczpospolita” wróciła na drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się dzienników opiniotwórczych.
Ze średnią sprzedażą 146,5 tys. egzemplarzy dała się wyprzedzić tylko „Gazecie Wyborczej”, która sprzedawała średnio 370 tys. egzemplarzy. Za „Rzeczpospolitą” znalazł się „Dziennik”.
W maju spadkowi sprzedaży nie oparł się jednak żaden ogólnopolski tytuł. Tzw. rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej” spadło w ujęciu rocznym o 11 proc., „Rzeczpospolitej” o 10 proc., „Dziennika” o 0,5 proc., a „Gazety Prawnej” o 5,5 proc.
[wyimek]946 tys. egzemplarzy wyniosła w maju 2009 r. średnia dzienna sprzedaż czołowych dzienników[/wyimek]
Najbardziej spadła sprzedaż kioskowa gazet ogólnopolskich – o 16 proc. Sprzedaż w prenumeracie zmalała natomiast o 9 proc.