Reklama

„Rzeczpospolita” wiceliderem rynku dzienników opinii

Kolejny miesiąc z rzędu spada sprzedaż prasy codziennej – wynika z raportu Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy

Aktualizacja: 04.07.2009 12:43 Publikacja: 04.07.2009 04:44

W maju „Rzeczpospolita” wróciła na drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się dzienników opiniotwórczych.

Ze średnią sprzedażą 146,5 tys. egzemplarzy dała się wyprzedzić tylko „Gazecie Wyborczej”, która sprzedawała średnio 370 tys. egzemplarzy. Za „Rzeczpospolitą” znalazł się „Dziennik”.

W maju spadkowi sprzedaży nie oparł się jednak żaden ogólnopolski tytuł. Tzw. rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej” spadło w ujęciu rocznym o 11 proc., „Rzeczpospolitej” o 10 proc., „Dziennika” o 0,5 proc., a „Gazety Prawnej” o 5,5 proc.

[wyimek]946 tys. egzemplarzy wyniosła w maju 2009 r. średnia dzienna sprzedaż czołowych dzienników[/wyimek]

Najbardziej spadła sprzedaż kioskowa gazet ogólnopolskich – o 16 proc. Sprzedaż w prenumeracie zmalała natomiast o 9 proc.

Reklama
Reklama

Wśród dzienników gospodarczych najgorszy miesiąc zanotował „Puls Biznesu”, którego sprzedaż obniżyła się o blisko 22 proc. Sprzedaż należącego do Presspubliki (wydawcy „Rzeczpospolitej”) „Parkietu” spadła o 15 proc.

Spadkowi rozpowszechniania nie oparły się również tabloidy. Sprzedaż „Faktu” – największego obecnie polskiego dziennika – zmalała o 5 proc., do 455 tys. egzemplarzy, a „Super Expressu” o ponad 10 proc., do 184 tys. egzemplarzy.

Kondycja rynku prasowego jest tematem analiz specjalistów tej branży na całym świecie. Zadają sobie cały czas pytanie, czy to jeden z przejściowych kryzysów, jakie branża już przetrwała, czy też trwały odpływ konsumentów do Internetu i telewizji.

[i]masz pytanie wyślij e-mail do autora

[mail=l.dec@rp.pl]l.dec@rp.pl[/mail][/i]

W maju „Rzeczpospolita” wróciła na drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się dzienników opiniotwórczych.

Ze średnią sprzedażą 146,5 tys. egzemplarzy dała się wyprzedzić tylko „Gazecie Wyborczej”, która sprzedawała średnio 370 tys. egzemplarzy. Za „Rzeczpospolitą” znalazł się „Dziennik”.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama