„Rzeczpospolita” wiceliderem rynku dzienników opinii

Kolejny miesiąc z rzędu spada sprzedaż prasy codziennej – wynika z raportu Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy

Aktualizacja: 04.07.2009 12:43 Publikacja: 04.07.2009 04:44

W maju „Rzeczpospolita” wróciła na drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się dzienników opiniotwórczych.

Ze średnią sprzedażą 146,5 tys. egzemplarzy dała się wyprzedzić tylko „Gazecie Wyborczej”, która sprzedawała średnio 370 tys. egzemplarzy. Za „Rzeczpospolitą” znalazł się „Dziennik”.

W maju spadkowi sprzedaży nie oparł się jednak żaden ogólnopolski tytuł. Tzw. rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej” spadło w ujęciu rocznym o 11 proc., „Rzeczpospolitej” o 10 proc., „Dziennika” o 0,5 proc., a „Gazety Prawnej” o 5,5 proc.

[wyimek]946 tys. egzemplarzy wyniosła w maju 2009 r. średnia dzienna sprzedaż czołowych dzienników[/wyimek]

Najbardziej spadła sprzedaż kioskowa gazet ogólnopolskich – o 16 proc. Sprzedaż w prenumeracie zmalała natomiast o 9 proc.

Wśród dzienników gospodarczych najgorszy miesiąc zanotował „Puls Biznesu”, którego sprzedaż obniżyła się o blisko 22 proc. Sprzedaż należącego do Presspubliki (wydawcy „Rzeczpospolitej”) „Parkietu” spadła o 15 proc.

Spadkowi rozpowszechniania nie oparły się również tabloidy. Sprzedaż „Faktu” – największego obecnie polskiego dziennika – zmalała o 5 proc., do 455 tys. egzemplarzy, a „Super Expressu” o ponad 10 proc., do 184 tys. egzemplarzy.

Kondycja rynku prasowego jest tematem analiz specjalistów tej branży na całym świecie. Zadają sobie cały czas pytanie, czy to jeden z przejściowych kryzysów, jakie branża już przetrwała, czy też trwały odpływ konsumentów do Internetu i telewizji.

[i]masz pytanie wyślij e-mail do autora

[mail=l.dec@rp.pl]l.dec@rp.pl[/mail][/i]

W maju „Rzeczpospolita” wróciła na drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się dzienników opiniotwórczych.

Ze średnią sprzedażą 146,5 tys. egzemplarzy dała się wyprzedzić tylko „Gazecie Wyborczej”, która sprzedawała średnio 370 tys. egzemplarzy. Za „Rzeczpospolitą” znalazł się „Dziennik”.

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie