Przychody Agory w IV kwartale ubiegłego roku wyniosły 291,1 mln zł, o 13,3 proc. mniej niż rok wcześniej, zysk operacyjny 19,5 mln zł (rok wcześniej było to 25,4 mln zł straty), a zysk netto – 14,9 mln zł (rok wcześniej w analogicznym okresie spółka pokazała 30,6 mln zł straty netto).
Konsensus analityków odpytanych przez PAP mówił o 11, 2 mln zł zysku netto, 13,5 mln zł zysku EBIT oraz przychody na poziomie 293 mln zł. Dobre wyniki Agora zawdzięcza cięciom kosztów, które nadal zamierza kontrolować.
Koszty operacyjne netto Agory w 2009 r. spadły o 14,3 proc. do 1 057,2 mln zł, a w samym czwartym kwartale obniżyły się o 24,8 proc. do 271,6 mln zł. (spadały wydatki na reklamę, koszty wynagrodzeń i usług druku). Agora wręczyła wypowiedzenia 393 osobom (jej zatrudnienie na koniec ubiegłego roku wynosiło 3 143 etaty). - Program poprawy efektywności operacyjnej i polityka kontroli kosztów (w tym nowego zatrudnienia) są kontynuowane w całej grupie w celu dostosowania jej do kondycji rynku reklamowego – podała Agory.
Agora szacuje, że w 2009 roku wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 7,11 mld zł (co oznacza spadek rok do roku o prawie 13 proc.). - Nie dostrzegamy elementów uzasadniających istotną poprawę na rynku reklamy w 2010 r. – skomentowała spółka.
O godzinie 09:07 kurs akcji Agory spadał o 1,42 proc., do 24,30 zł.