Aby pobić rekord maniacy komputerowi musieliby kupić dziś co najmniej 4,8 mln egzemplarzy.
Jest to możliwe gdyż premierę poprzedziła gigantyczna kampania reklamowa obejmująca wielomiesięczne beta-testy oraz m.in. reklamy na koreańskich liniach lotniczych Korean Air. Przedpremierowe zamówienia gry w samych Stanach Zjednoczonych przekroczyły 800 tys.
Produkt skierowany jest zwłaszcza na rynek amerykański i południowo- koreański, gdzie pierwsza część gry, pomimo 12 lat od premiery nadal cieszy się wielką popularnością. Gra sprzedawana będzie w dwóch wersjach: kolekcjonerskiej i zwykłej. W Polsce cena w dniu premiery wynosi odpowiednio: 390 zł i 190 zł (sieć Empik). Gra została w całości przetłumaczona na język polski.
StarCraft II jest sequelem wydanego w 1998 roku StarCrafta, najsłynniejszej komputerowej strategii czasu rzeczywistego, która sprzedała się jak dotąd (łącznie z dodatkiem StarCraft: Broodwar) w 11 milionach egzemplarzy.
StarCraft II: Skrzydła Wolności przenosi graczy z powrotem w przyszłość, w której trzy cywilizacje: terranie, protosi i zergi walczą o dominację nad przestrzenią kosmiczną. Gra stworzona została z myślą o profesjonalnej rywalizacji (progaming) i oferuje rozbudowaną platformę Battlenet 2.0 umożliwiającą rywalizację przez Internet. Innowacją, którą wprowadza w świat komputerowej rozrywki jest integracja programu z portalem społecznościowym facebook.