StarCraft II może pobić rekord otwarcia. StarCraft 2 premiera

Gra ma szanse pobić rekord sprzedaży w dniu otwarcia. Notowania wydawcy Activision - Blizzard urosły wczoraj na Wall Street o 1,5 proc.

Publikacja: 27.07.2010 13:36

StarCraft II może pobić rekord otwarcia. StarCraft 2 premiera

Foto: Materiały Promocyjne

Red

Aby pobić rekord maniacy komputerowi musieliby kupić dziś co najmniej 4,8 mln egzemplarzy.

Jest to możliwe gdyż premierę poprzedziła gigantyczna kampania reklamowa obejmująca wielomiesięczne beta-testy oraz m.in. reklamy na koreańskich liniach lotniczych Korean Air. Przedpremierowe zamówienia gry w samych Stanach Zjednoczonych przekroczyły 800 tys.

Produkt skierowany jest zwłaszcza na rynek amerykański i południowo- koreański, gdzie pierwsza część gry, pomimo 12 lat od premiery nadal cieszy się wielką popularnością. Gra sprzedawana będzie w dwóch wersjach: kolekcjonerskiej i zwykłej. W Polsce cena w dniu premiery wynosi odpowiednio: 390 zł i 190 zł (sieć Empik). Gra została w całości przetłumaczona na język polski.

StarCraft II jest sequelem wydanego w 1998 roku StarCrafta, najsłynniejszej komputerowej strategii czasu rzeczywistego, która sprzedała się jak dotąd (łącznie z dodatkiem StarCraft: Broodwar) w 11 milionach egzemplarzy.

StarCraft II: Skrzydła Wolności przenosi graczy z powrotem w przyszłość, w której trzy cywilizacje: terranie, protosi i zergi walczą o dominację nad przestrzenią kosmiczną. Gra stworzona została z myślą o profesjonalnej rywalizacji (progaming) i oferuje rozbudowaną platformę Battlenet 2.0 umożliwiającą rywalizację przez Internet. Innowacją, którą wprowadza w świat komputerowej rozrywki jest integracja programu z portalem społecznościowym facebook.

Firma zdementowała plotki, według których produkcja StarCraft II kosztował firmę ponad 100 mln. dolarów, jednak według nieoficjalnych szacunków koszt gry musiał wynosić niewiele mniej, co pozycjonuje StarCrafta II jako jedną z najdroższych gier w historii. Aby Blizzardowi zwróciły się koszty produkcji firma musi sprzedać ok. 1,7 milionów pudełek z grą. Zdaniem Michaela Pachtera, analityka branży gier, produkt Blizzarda może się rozejść w 10 milionach sztuk.

Prognoza analityka Janco Partners, Mike Hickeya jest jeszcze bardziej optymistyczna dla Blizzarda. Zgodnie z jego przewidywaniami rynek Korei Południowej jest niedoszacowany i gra powinna rozejść się w 7 mln sztuk już w pierwszym roku fiskalnym (do marca 2010). Dałoby to zysk w pierwszym roku sprzedaży na poziomie 171 mln dol. Robert Kotick, dyrektor generalny Blizzarda spodziewa się uzyskać w sumie pól miliarda zysków z gry.

Firma Activision Blizzard (wartość rynkowa 15 miliardów dol.), powstała w 2008 roku w wyniku fuzji Blizzard Entertainment i Activision i zajmuje się wydawaniem gier komputerowych. Blizzard wypuścił na świat takie bestsellery jak serie: Warcraft, World of Warcraft, Diablo czy Starcraft. W przyszłym roku firma planuje wydanie dwóch rozszerzeń do StarCrafta II, premierę Diablo III a jeszcze w tym roku kolejny dodatek do World of WarCraft, produkcji, na której Blizzard jak dotąd zarobił najwięcej.

Aby pobić rekord maniacy komputerowi musieliby kupić dziś co najmniej 4,8 mln egzemplarzy.

Jest to możliwe gdyż premierę poprzedziła gigantyczna kampania reklamowa obejmująca wielomiesięczne beta-testy oraz m.in. reklamy na koreańskich liniach lotniczych Korean Air. Przedpremierowe zamówienia gry w samych Stanach Zjednoczonych przekroczyły 800 tys.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem