„Zimny Lech” napędzi sprzedaż

Zdaniem ekspertów, kontrowersyjna reklama Kompanii Piwowarskiej nie zaszkodzi wynikom grupy. Wręcz przeciwnie

Publikacja: 08.08.2010 19:18

Kontrowersyjna reklama Kompanii Piwowarskiej

Kontrowersyjna reklama Kompanii Piwowarskiej

Foto: Fotorzepa, Pio Piotr Guzik

– Dla Kompanii to same zyski. To jest tak, że im więcej się o jakiejś marce mówi i pisze, tym lepiej dla niej. Rośnie jej rozpoznawalność – nie ma wątpliwości Roman Jędrkowiak, właściciel firmy doradztwa marketingowego CMO of The Year.

Chodzi o reklamę piwa, która została umieszczona naprzeciwko Wawelu, gdzie pochowano Lecha Kaczyńskiego. Kontrowersje wywołało hasło reklamowe „Spragniony wrażeń? Zimny Lech”.

- Nie spodziewamy się, żeby ta reklama miała jakikolwiek wpływ na nasze wyniki – mówi „Rzeczpospolitej” Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. Dodaje, że trudno jest ocenić w krótkim okresie co wpływa na dynamikę sprzedaży. - Tych czynników jest wiele, ale największy wpływ ma pogoda. A że słońce świeci, piwa sprzedajemy więcej niż na przykład w deszczowym maju – mówi.

Kompania Piwowarska trzy miesiące temu przeprowadziła badanie, którego celem było określenie, czy hasło reklamowe marki Lech wywołuje skojarzenia z tragiczną śmiercią prezydenta Kaczyńskiego. Badanie pokazało, że takie skojarzenia miało 3,1 proc. badanych. - Zagrożenie było szczególnie małe w przypadku elektoratu PiS (1 proc. badanych). Jeżeli skojarzenia ze śmiercią Lecha Kaczyńskiego pojawiały się, to nie były wywoływane przez reklamę (0,7 proc.), ale przez prezentowane w oderwaniu od niej hasło (2,4 proc.) – podkreśla Paweł Kwiatkowski.

Kompania Piwowarska jest liderem rynku. Ma 42,9 proc. udziałów. Za nią znajduje się Grupa Żywiec z 35 proc. – Kompania pozostaje liderem, gdyż posiada w swoim portfelu wiele marek, które na pewno poradzą sobie w najważniejszym dla branży piwowarskiej okresie – podkreśla Marcin Stebakow, analityk Beskidzkiego Domu Maklerskiego.

Sprzedaż piwa w Polsce spada. - Ma na to wpływ szereg czynników m.in. wzrost akcyzy oraz surowców, które istotnie podwyższają koszty produkcji, a tym samym cenę w sklepach – mówi Stebakow. Dodaje, że według prognoz firmy badawczej Euromonitor International w 2010 r. Polacy wydadzą na piwo 19,1 mld zł – czyli o 5 proc. mniej niż przed rokiem.

 

 

– Dla Kompanii to same zyski. To jest tak, że im więcej się o jakiejś marce mówi i pisze, tym lepiej dla niej. Rośnie jej rozpoznawalność – nie ma wątpliwości Roman Jędrkowiak, właściciel firmy doradztwa marketingowego CMO of The Year.

Chodzi o reklamę piwa, która została umieszczona naprzeciwko Wawelu, gdzie pochowano Lecha Kaczyńskiego. Kontrowersje wywołało hasło reklamowe „Spragniony wrażeń? Zimny Lech”.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych