„Rzeczpospolita” liderem wzrostu sprzedaży

“Rzeczpospolita” liderem wrześniowych zwyżek sprzedaży gazet. Gorsze wyniki “Faktu” i “DGP”

Publikacja: 05.11.2010 03:24

Sprzedaż dzienników

Sprzedaż dzienników

Foto: Rzeczpospolita

Po zakończeniu letniego sezonu urlopowego sprzedaż trzech z pięciu największych dzienników na rynku polepszyła się.

W porównaniu z sierpniem najlepszy wynik odnotowała wydawana przez spółkę Presspublica “Rzeczpospolita”. Rozpowszechnianie płatne razem “Rz” wyniosło 141,6 tys. egzemplarzy i było aż o 6,7 proc. większe niż w sierpniu.

Sprzedaż poprawiły także “Super Express” (183,4 tys. egzemplarzy, wzrost o 5,5 proc.) oraz wydawana przez Agorę “Gazeta Wyborcza” (323,4 tys. egzemplarzy, wzrost o 1,1 proc.).

Września do udanych nie może zaliczyć wydawany przez spółkę Infor Biznes “Dziennik Gazeta Prawna”. Gazeta sprzedawała się w tym miesiącu w 91,5 tys. egzemplarzy, aż o 8,1 proc. mniej niż w sierpniu. Dla wydawcy to rozczarowujący wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że bezpośrednio po połączeniu w połowie września 2009 r. “Dziennika” i “Gazety Prawnej” sprzedaż nowego tytułu sięgnęła 115 tys. egzemplarzy. Dariusz Piekarski, prezes Infor Biznes, podkreślał w rozmowie z branżowym magazynem “Press”, że cel sprzedażowy gazety to 110 tys. egzemplarzy.

Oprócz “Dziennika Gazety Prawnej” gorszy wynik odnotował też “Fakt” (Axel Springer), którego sprzedaż we wrześniu (413,5 tys. egzemplarzy) była o 3,1 proc. mniejsza niż miesiąc wcześniej.

W porównaniu z wrześniem 2009 r. największe gazety radziły sobie słabo. W ciągu ostatniego roku spadła sprzedaż “Faktu” (o 6,9 proc.), i “Gazety Wyborczej” (9 proc.). Minimalny (0,4 proc.) wzrost odnotował “Super Express”.

Liderem tego zestawienia jest także “Rzeczpospolita”, której sprzedaż w ujęciu rocznym zwiększyła się o 2 proc. Porównywalnych danych dla “DGP” brak, gdyż dziennik zadebiutował w kioskach 14 września 2009 r.

Po zakończeniu letniego sezonu urlopowego sprzedaż trzech z pięciu największych dzienników na rynku polepszyła się.

W porównaniu z sierpniem najlepszy wynik odnotowała wydawana przez spółkę Presspublica “Rzeczpospolita”. Rozpowszechnianie płatne razem “Rz” wyniosło 141,6 tys. egzemplarzy i było aż o 6,7 proc. większe niż w sierpniu.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem