Po zakończeniu letniego sezonu urlopowego sprzedaż trzech z pięciu największych dzienników na rynku polepszyła się.
W porównaniu z sierpniem najlepszy wynik odnotowała wydawana przez spółkę Presspublica “Rzeczpospolita”. Rozpowszechnianie płatne razem “Rz” wyniosło 141,6 tys. egzemplarzy i było aż o 6,7 proc. większe niż w sierpniu.
Sprzedaż poprawiły także “Super Express” (183,4 tys. egzemplarzy, wzrost o 5,5 proc.) oraz wydawana przez Agorę “Gazeta Wyborcza” (323,4 tys. egzemplarzy, wzrost o 1,1 proc.).
Września do udanych nie może zaliczyć wydawany przez spółkę Infor Biznes “Dziennik Gazeta Prawna”. Gazeta sprzedawała się w tym miesiącu w 91,5 tys. egzemplarzy, aż o 8,1 proc. mniej niż w sierpniu. Dla wydawcy to rozczarowujący wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że bezpośrednio po połączeniu w połowie września 2009 r. “Dziennika” i “Gazety Prawnej” sprzedaż nowego tytułu sięgnęła 115 tys. egzemplarzy. Dariusz Piekarski, prezes Infor Biznes, podkreślał w rozmowie z branżowym magazynem “Press”, że cel sprzedażowy gazety to 110 tys. egzemplarzy.
Oprócz “Dziennika Gazety Prawnej” gorszy wynik odnotował też “Fakt” (Axel Springer), którego sprzedaż we wrześniu (413,5 tys. egzemplarzy) była o 3,1 proc. mniejsza niż miesiąc wcześniej.