Gigant sprzedaży internetowej jako pierwszy internetowy sklep zaoferował użytkownikom dedykowaną usługę do magazynowania i odtwarzania utworów muzycznych w sieci. Usługa o nazwie Cloude Drive daje możliwość wgrania ulubionych utworów muzycznych na własną liczącą 5 GB powierzchnię dyskową. Przy zakupie cyfrowej muzyki w sklepie Amazona objętość darmowej przestrzeni wzrasta o kolejne 20 GB. Jeśli komuś jednak to nie wystarczy za 20 dol. rocznie można dokupić dodatkowe 20 GB miejsca.
Do odtwarzania załadowanej muzyki służy specjalna stworzona przez Amazon aplikacja Cloud Player, która pracuje w przeglądarkach internetowcach oraz na systemie Android na telefonach komórkowych. Cloud Player pozwala wczytywać muzykę, tworzyć listy odtwarzania i organizować swoją kolekcję. Cloud Drive umożliwia także przechowywanie zdjęć, filmów i innych dokumentów – można jednak uzyskać do nich dostęp wyłącznie przez przeglądarkę komputerową.
Choć usługa nie jest dostępna w Polsce, z naszej perspektywy debiut jest o tyle istotny, że bardzo szybko można się spodziewać kontry ze strony największych mobilnych gigantów. Nad bardzo podobną usługą pracują już Google i Apple jednak to Amazon dzierży w tym momencie palmę pierwszeństwa, a popularności rozwiązaniu przysporzy z pewnością bogata oferta sklepu z plikami MP3. Google kończy prace nad usługą Google Music, natomiast Apple nad Mobile Me – na razie jednak firmy nie podały żadnych szczegółów dotyczących daty premiery swoich projektów. Nie wiadomo też jakie warunki zaoferują konkurencyjne wobec Amazona marki, jednak z pewnością korzystna oferta Amazona będzie trudna do przebicia.