O sprzedaży „Olivii" Bauerowi poinformowało wydawnictwo Marquard Media Polska. – Nasza prognoza rozwoju sytuacji na rynku czasopism ogólnoporadniczych skłoniła nas do podjęcia decyzji o wycofaniu się z niego i skoncentrowaniu się na segmentach, w których osiągamy znacznie wyższą rentowność: magazynach luksusowych, adresowanych tak do kobiet („Joy", „Cosmopolitan", „Hot", „Shape"), jak i do mężczyzn („Playboy", „CKM") – stwierdził Tomasz Zięba, prezes Marquarda.

25,1 proc. wynosił – według Agory – udział Bauera w rynku reklamy w magazynach w IV kw. 2011 r.

O zakupie „Naj Magazynu" napisał newsletter Presserwis. Oba tytuły Bauer przejął wraz z zespołami. Nie podano kwot transakcji. Jak donosi Presserwis, G+J Polska chce się teraz skupiać na wydawaniu tzw. pism premium (droższych i bardziej luksusowych). Z kolei Marquard zamierza się rozwijać  w Internecie i w obszarze technologii mobilnych. – Trwają prace nad uruchomieniem jeszcze w tym roku co najmniej jednego, światowego tytułu w segmencie magazynów luksusowych oraz rozwojem w zakresie nowych mediów – podała firma.

Według Agory wpływy z reklam w magazynach spadną w tym roku o 6 – 9 proc.