Naziemna telewizja cyfrowa działa na Polaków jak magnes. W styczniu jej przeciętny widz spędzał przed telewizorem aż 5 godzin i 9 minut. To o 17 proc. więcej niż rok temu i o pół godziny więcej niż średnia czasu oglądania dla widzów telewizji kablowej oraz platform satelitarnych.
"To cieszy, widać, że rosnąca oferta bezpłatnej telewizji cyfrowej przypadła do gustu Polakom. Rozszerzenia jej o kolejne kanały powinni się obawiać operatorzy kablowi i platformy satelitarne" - zaznacza Dariusz Dąbski, prezes TV Puls.
Największy rozziew między starym a nowym widać, gdy porównamy widzów analogowej telewizji naziemnej z tymi cyfrowymi. Ci pierwsi rok do roku oglądają kilka dostępnych kanałów o 9 proc. krócej. W styczniu 2013 r. widzowie 20 cyfrowych kanałów przebijali naziemną publiczność o ponad 45 minut, czyli tyle, ile potrzeba na wyemitowanie siedmiu bloków reklamowych.