Ranking agencji public relations

Tak wynika z nowego rankingu przeprowadzanego na zlecenie Związku Firm Public Relations przez firmę doradczą Business Watch. Wzięło w nim udział 14 agencji

Publikacja: 27.06.2013 18:27

Ranking agencji public relations

Foto: Flickr

Honoraria agencji ComPress otrzymane od klientów w 2012 roku sięgnęły 6,1 mln zł. Firma obsługiwała m.in. takie koncerny, jak Husqvarna Poland, BZ WBK Finanse czy Apple.

W pierwszej piątce znalazły się także: Hill and Knowlton (w portfolio klientów ma m.in. Glaxo SmithKline,Nokia i Panasonic, 5,9 mln zł przychodów), Martis Consulting (obsługuje m.in. Grupę Lotos, Boryszew i JSW, 5,2 mln zł), Lighthouse Consultants (PKN Orlen, Roche, Marathon Oil, 5,1 mln zł), OnBoard PR ( m.in. Diageo Polska i Adamed, 4,4 mln zł).

Do pierwszej dziesiątki doszły jeszcze: Solski Burson-Marsteller, 24/7 PR, Profile, NBS Communications i Vision Group.

To wyniki rankingu według prowizji, jakie wpływają do agencji od klientów (fee income) przeprowadzanego na zlecenie Związku Firm Public Relations przez firmę doradczą Business Watch. Wzięło w nim udział 14 agencji.

Na potrzebę badania fee income zdefiniowano jako „różnicę pomiędzy przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów, takimi jak: zakup powierzchni reklamowej, zakup i produkcja materiałów reklamowych, transport, catering, wynajem hoteli, sal i sprzętu, obsługa akcji promocyjnych, wynajem osób prowadzących, monitoring mediów itp.".

Łączne wpływy 14 firm z tzw. fee income za 2012 r. wyniosły 51,3 mln zł. - Ze względu na wyzwania wynikające z pionierskiego charakteru metodologii zastosowanej przy badaniu oraz ograniczonych możliwościach udziału agencji sieciowych, przedstawiamy także ranking według przychodów netto – powiedział Rafał Szymczak, prezes zarządu Związku Firm Public Relations.

Dane finansowe przekazane przez agencje do tego rankingu zostały zweryfikowane na podstawie ich sprawozdań finansowych (w rankingu po wpływach firmy sprawdzono losowo wybrane agencje).

Jak informuje ZFPR, łączny przychód netto ze sprzedaży usług 24 agencji biorących udział w drugim rankingu wyniósł w 2012 roku 179,1 mln zł. Liderem została agencja Partner of Promotion z wynikiem 33,7 mln zł. Drugie miejsce zajęła agencja Havas PR Warsaw z wynikiem 13,9 mln zł, trzecie miejsce z 10,7 mln zł przychodu przypadło Grayling Polska.

Media
Szyld z logo Twittera wystawiony na sprzedaż. Waży 250 kg
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Media
Prezes SkyShowtime: Europa to nasza ojczyzna. To nie koniec rewolucji
Media
Donald Trump uciszył „Głos Ameryki”. Elon Musk: Nikt ich już nie słucha
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście