- Wydatki na reklamę online w Polsce w drugim kwartale 2013 roku wzrosły o 16 proc. względem porównywalnego okresu zeszłego roku. Przełożyło się to na wzrost całego półrocza o ponad 12 proc. Wartość reklamy online w pierwszych sześciu miesiącach roku 2013 przekroczyła tym samym 1,2 miliarda zł. Nadal dynamicznie rosną wydatki na reklamę wideo online, a także umacnia się pozycja social media, dzięki czemu reklama graficzna jest liderem dynamiki – podaje IAB Polska w swoim cyklicznym podsumowaniu rynku reklamy w sieci IAB AdEx przygotowywanym wspólnie z PwC.
Największy udział w reklamowym rynku w Internecie miała reklama graficzna (43 proc.), kolejne były reklama w wyszukiwarkach (36 proc.), ogłoszenia (15 proc.) oraz e-mail (5 proc.). - Największym motorem wzrostu jest obecnie reklama graficzna, która zwiększyła swą wartość o około jedną szóstą względem porównywalnego okresu zeszłego roku. Dynamika ta wynika przede wszystkim ze wzrostu inwestycji w wideo online i social media. Obydwa formaty notują wysokie dwucyfrowe indeksy. Duży wpływ na tempo rozwojowe ma także reklama w wyszukiwarkach, który nadal rośnie szybciej niż cały rynek – komentuje Paweł Kolenda, manager ds. badań w IAB Polska.
Reklama wideo miała 6 proc. udziałów w całym rynku reklamy w sieci (to aż o 24 proc. więcej niż przed rokiem), w mediach społecznościowych firmy lokowały w I półroczu aż o 74 proc. więcej pieniędzy niż przed rokiem ( w sumie 5,3 proc. wszystkich wydawanych na promowanie się w Internecie). Spadły Az to o 45 proc. wydatki na tzw. reklamę behawioralną. - Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która osiągnęła wzrost względem pierwszego 2012 roku o 81 proc. – podaje IAB Polska. Udział reklamy mobilnej w reklamowym torcie wynosił 0,4 proc. największe budżety reklamowe przeznaczały na internet firmy działające w sektorze motoryzacyjnym (17 proc. całej puli), finansowym (14 proc.), oraz handlowym (9 proc.).