Pogłoski na temat takiej transakcji pojawiały się już od dawna, ale dopiero teraz Baidu potwierdziło, że kupiło pakiet akcji spółki Uber. Największa chińska wyszukiwarka nie podała jednak żadnych więcej szczegółów operacji.
Jak podała agencja Bloomberg opierając się na informacjach chińskiego radia publicznego jej wartość mogła wynieść 600 mln dol.
Uber to spółka która dzięki aplikacji mobilnej łączy osoby szukające taniego przewozu z kierowcami, którzy maja wolne miejsce w pojeździe. Znakiem rozpoznawczym samochodów współpracujących z Uberem są wąsy umieszczane na pojeździe.
Transakcja oznacza również, że Uber dzięki współpracy z największą lokalną wyszukiwarką może skutecznie zawalczyć o klientów w Chinach. – Ten rynek jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, stad widzimy na nim ogromny potencjał – wyjaśnia w komunikacie założyciel Baidu Robin Li. Dzięki krajowemu partnerowi Uber będzie mógł znacznie szybciej zdobyć wszelkie wymagane zgody na start działalności w Chinach.
Tego już nie napisał, ale zdaniem analityków obawia się on najbardziej dominacji na lokalnym rynku koncernów internetowych Tencent oraz Alibaba. Ten gigant e-handlu pozyskał z giełdy ponad 20 mld dol., ma zatem środki na jeszcze szybszy rozwój.