Badania pokazują, że tego dnia ruch w internecie spada o jedną czwartą – wynika z najnowszej analizy firmy Gemius. Internauci wykonują zwykle najwięcej odsłon wieczorami. W okresie od 31 grudnia 2013 r. do 1 stycznia 2014 r. ruch w sieci zmniejszył się o 26 proc. względem średniej z dni roboczych. Okazuje się też, że w Sylwestra najwięcej odsłon przypada na godzinę 11.00 (7,2 proc. wszystkich odsłon wykonanych w ciągu doby). Tymczasem zazwyczaj w dni robocze użytkownicy sieci najwięcej odsłon wykonują wieczorem, o godzinie 20.00 (6,9 proc.).
Analizowane dane pozwalają zauważyć także wzrost ruchu w sieci zaraz po północy. Choć w sylwestra o godzinie 23.00 internauci wykonują mniej odsłon (2,7 proc.) niż w dni robocze (średnio 3,8 proc.), to w pierwszej godzinie nowego roku sytuacja się odwraca. Użytkownicy sieci wykonują wtedy 1,8 proc. odsłon, podczas gdy w dni robocze – średnio 1,1 proc.