Polskie firmy powoli przekonują się do aukcji reklam internetowych

Globalnie na aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym wydano w 2014 r. ponad 9 mld dol. W Polsce firmy dopiero się do tej nowości przyzwyczajają.

Publikacja: 20.01.2015 10:57

Globalnie na reklamę RTB (real time bidding - aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym) wyd

Globalnie na reklamę RTB (real time bidding - aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym) wydane zostało w ubiegłym roku ponad 9 mld dol.

Foto: Bloomberg

Zwiększanie nakładów na tzw. programmatic buying, czyli automatyczny zakup reklam w internecie z wykorzystaniem specjalnych mechanizmów i algorytmów tworzonych przez domy mediowe, będzie jednym z głównych trendów w reklamie internetowej w Polsce w tym roku – twierdzili pytani o to przez nas na przełomie roku specjaliści.

– Programmatic i automatic biuying pozwala personalizować treści, precyzyjniej analizować rezultaty kampanii, reagować w czasie rzeczywistym – mówi „Rzeczpospolitej" Paulina Sobieszek, partner w domu mediowym Mindshare Polska.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju