Reklama
Rozwiń

Polskie firmy powoli przekonują się do aukcji reklam internetowych

Globalnie na aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym wydano w 2014 r. ponad 9 mld dol. W Polsce firmy dopiero się do tej nowości przyzwyczajają.

Publikacja: 20.01.2015 10:57

Globalnie na reklamę RTB (real time bidding - aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym) wyd

Globalnie na reklamę RTB (real time bidding - aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym) wydane zostało w ubiegłym roku ponad 9 mld dol.

Foto: Bloomberg

Zwiększanie nakładów na tzw. programmatic buying, czyli automatyczny zakup reklam w internecie z wykorzystaniem specjalnych mechanizmów i algorytmów tworzonych przez domy mediowe, będzie jednym z głównych trendów w reklamie internetowej w Polsce w tym roku – twierdzili pytani o to przez nas na przełomie roku specjaliści.

– Programmatic i automatic biuying pozwala personalizować treści, precyzyjniej analizować rezultaty kampanii, reagować w czasie rzeczywistym – mówi „Rzeczpospolitej" Paulina Sobieszek, partner w domu mediowym Mindshare Polska.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji