Polskie firmy powoli przekonują się do aukcji reklam internetowych

Globalnie na aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym wydano w 2014 r. ponad 9 mld dol. W Polsce firmy dopiero się do tej nowości przyzwyczajają.

Publikacja: 20.01.2015 10:57

Globalnie na reklamę RTB (real time bidding - aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym) wyd

Globalnie na reklamę RTB (real time bidding - aukcje reklam internetowych w czasie rzeczywistym) wydane zostało w ubiegłym roku ponad 9 mld dol.

Foto: Bloomberg

Zwiększanie nakładów na tzw. programmatic buying, czyli automatyczny zakup reklam w internecie z wykorzystaniem specjalnych mechanizmów i algorytmów tworzonych przez domy mediowe, będzie jednym z głównych trendów w reklamie internetowej w Polsce w tym roku – twierdzili pytani o to przez nas na przełomie roku specjaliści.

– Programmatic i automatic biuying pozwala personalizować treści, precyzyjniej analizować rezultaty kampanii, reagować w czasie rzeczywistym – mówi „Rzeczpospolitej" Paulina Sobieszek, partner w domu mediowym Mindshare Polska.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć