Ogłoszeniodawcy na 30-sekundowy spot będą musieli wydać aż 4,5 miliona dolarów.

To o pół miliona dolarów więcej niż pół roku temu. Telewizja NBC, która ma tegoroczne prawa do transmisji, sprzedała większość spotów jeszcze przed wyłonieniem finalistów rozgrywek National Football League. Ostatnie wolne miejsca zostaną wykupione w tym tygodniu – zapewnia stacja.

Super Bowl ogląda w USA co najmniej 110 milionów widzów spragnionych zarówno sportowych emocji, jak i reklamowych perełek. Wiele firm przygotowuje reklamy specjalnie na tę okazję lub od Super Bowl rozpoczyna kampanie marketingowe. Tradycyjnie do największych reklamodawców podczas Super Bowl zaliczają się Anheuser Busch (producent piwa Budweiser i Bud Light), General Motors i Coca-Cola. W tym roku czas antenowy wykupiło aż 15 debiutantów.

Innym rekordem tegorocznego, 49. Super Bowl, który zostanie rozegrany na stadionie uniwersyteckim w Glendale w Arizonie, będą ceny biletów. Sprzedawano je nominalnie w cenach od 800 do 1800 dolarów, ale według firmy TiqIQ.com cena na rynku wtórnym osiągnęła 6500 dolarów. To ponaddwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku (3008 dol.) Jest to więc najdroższa impreza sportowa w historii, bo poprzedni rekord ustanowiono podczas finału rozgrywek uniwersyteckich w 2011 roku (także w futbolu amerykańskim) wynosił 5087 dol. Rynek wtórny biletów na Super Bowl kwitnie, ponieważ nie są one dostępne w normalnej dystrybucji – kwoty biletów przydzielane są poszczególnym klubom ligi NFL. Trafiają więc często do osób niezainteresowanych podróżą do miasta, które otrzymało przywilej organizacji imprezy, które potem je sprzedają.