Europa chce być bardziej cyfrowa

Bruksela chce stworzyć jednolity rynek cyfrowy. W ciągu najbliższych kilku lat zamierza zrealizować 16 inicjatyw.

Publikacja: 06.05.2015 22:00

Propozycja KE obejmuje dokładnie 16 inicjatyw z dziedziny handlu elektronicznego, wspomnianego geo-b

Propozycja KE obejmuje dokładnie 16 inicjatyw z dziedziny handlu elektronicznego, wspomnianego geo-blockingu, praw autorskich, zasad działania platform internetowych, przepływu wielkich strumieni danych itp.

Foto: AFP

To jeden z najambitniejszych i najbardziej kompleksowych priorytetów pracującej od 1 listopada Komisji Europejskiej pod wodzą Jeana-Claude'a Junckera. Przewiduje stworzenie wspólnego rynku dla towarów fizycznych i treści medialnych, które kupujemy w internecie. Mimo że swoboda obrotu towarami jest jedną czterech fundamentalnych wolności w UE, to nie dotyczy ona gwałtownie rozwijającego się rynku online.

– Kładziemy podwaliny pod europejski rynek cyfrowy – oświadczył Juncker. – Chciałbym zobaczyć paneuropejskich operatorów telekomunikacyjnych, usługi cyfrowe, które przekraczają granice, i falę innowacyjnych europejskich start-upów. Żeby każdy konsument miał dostęp do najlepszej oferty, a każda firma do jak największego rynku – deklarował szef KE. Ta ambitna wizja jest możliwa do zrealizowania, ale wymaga wytrwałości w przekonywaniu opornych. Bo podzielony rynek wielu się opłaca.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie