Reklama
Rozwiń
Reklama

Europa chce być bardziej cyfrowa

Bruksela chce stworzyć jednolity rynek cyfrowy. W ciągu najbliższych kilku lat zamierza zrealizować 16 inicjatyw.

Publikacja: 06.05.2015 22:00

Propozycja KE obejmuje dokładnie 16 inicjatyw z dziedziny handlu elektronicznego, wspomnianego geo-b

Propozycja KE obejmuje dokładnie 16 inicjatyw z dziedziny handlu elektronicznego, wspomnianego geo-blockingu, praw autorskich, zasad działania platform internetowych, przepływu wielkich strumieni danych itp.

Foto: AFP

To jeden z najambitniejszych i najbardziej kompleksowych priorytetów pracującej od 1 listopada Komisji Europejskiej pod wodzą Jeana-Claude'a Junckera. Przewiduje stworzenie wspólnego rynku dla towarów fizycznych i treści medialnych, które kupujemy w internecie. Mimo że swoboda obrotu towarami jest jedną czterech fundamentalnych wolności w UE, to nie dotyczy ona gwałtownie rozwijającego się rynku online.

– Kładziemy podwaliny pod europejski rynek cyfrowy – oświadczył Juncker. – Chciałbym zobaczyć paneuropejskich operatorów telekomunikacyjnych, usługi cyfrowe, które przekraczają granice, i falę innowacyjnych europejskich start-upów. Żeby każdy konsument miał dostęp do najlepszej oferty, a każda firma do jak największego rynku – deklarował szef KE. Ta ambitna wizja jest możliwa do zrealizowania, ale wymaga wytrwałości w przekonywaniu opornych. Bo podzielony rynek wielu się opłaca.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama