Nowy serwis streamingujący muzykę Apple'a będzie – zgodnie z mediowymi przeciekami z ubiegłego tygodnia – w całości płatny. Za darmo będzie go można w ramach promocji posłuchać tylko przez trzy pierwsze miesiące. Następnie pojawi się już klientom Apple'a informacja o konieczności zapłacenia 9,99 dol. subskrypcji za miesiąc.
Tym, co ma odróżniać Apple Music od rywali, będzie m.in. oferta kierowana do rodzin. Za 14,99 dol. miesięcznie zainteresowani będą mogli sobie wykupić subskrypcję kierowaną nawet do rodzin sześcioosobowych.
Informacje o nowym serwisie podano na konferencji internetowych deweloperów, jaką Apple co roku organizuje w San Francisco. Baza Apple Music to 30 mln utworów. Serwis oprócz znanych już z oferty Spotify czy Tidala subskrypcji dającej dostęp do całej jego muzycznej bazy zaoferuje użytkownikom także internetową rozgłośnię radiową Beats 1 (Beats to nazwa serwisu muzycznego, który Apple kupił w ubiegłym roku, by ruszyć z własnym serwisem streamingowym), nadającą przez 24 godziny na dobę.
Apple Music ruszy na iPhone'ach, iPadach, iPodach Touch i komputerach Apple'a. Na Apple TV i urządzeniach mobilnych z systemem Android będzie dostępny dopiero jesienią.
Do startu Apple'a przygotował się także konkurencyjny serwis Tidal, który należy od niedawna do rapera Jaya-Z. W poniedziałek ogłosiła, że odświeża interfejs i wprowadziła aplikację desktopową, a w USA dodatkowo zaczęła umożliwiać kupowanie biletów na koncerty i planuje promocyjne oferty dla studentów.