Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejna prognoza dla reklamy w dół

Dopiero co skorygował swoją w dół ZenithOptimedia Group, teraz to samo robi eMarketer. Aktualne szacunki mówią, że na koniec roku globalny rynek dobije do 569,7 mld dol. To o 1,4 proc. mniej niż zakładały poprzednie prognozy.

Publikacja: 17.09.2015 10:01

Kolejna prognoza dla reklamy w dół

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Zawisza

Powodem rewizji oczekiwań jest wolniejsze tempo rozwoju rynków Ameryki Południowej i Północnej oraz Europy Zachodniej. W tym roku światowy rynek reklamy jednak wzrośnie o 5,7 proc. i dalej będzie się zwiększał, aż w 2019 roku osiągnie wartość 719,2 mld dol.

Motorem rynku pozostanie reklama cyfrowa, która w tym roku wzrośnie aż o 18 proc. (do 170,17 mld dol.). Coraz bardziej znaczącą rolę odgrywa w niej reklama mobilna, której udział w rynku reklamy internetowej w USA sięgnie w tym roku po raz pierwszy 50,8 proc., a w rejonie Azji i Pacyfiku niewiele mniej, bo 44,6 proc. (w naszym rejonie Europy Środkowej i Wschodniej ten udział wyniesie nieco mniej – 20,1 proc.), ale w 2019 roku wzrośnie do 58,8 proc.).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama