Reklama
Rozwiń

Kolejna prognoza dla reklamy w dół

Dopiero co skorygował swoją w dół ZenithOptimedia Group, teraz to samo robi eMarketer. Aktualne szacunki mówią, że na koniec roku globalny rynek dobije do 569,7 mld dol. To o 1,4 proc. mniej niż zakładały poprzednie prognozy.

Publikacja: 17.09.2015 10:01

Kolejna prognoza dla reklamy w dół

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Zawisza

Powodem rewizji oczekiwań jest wolniejsze tempo rozwoju rynków Ameryki Południowej i Północnej oraz Europy Zachodniej. W tym roku światowy rynek reklamy jednak wzrośnie o 5,7 proc. i dalej będzie się zwiększał, aż w 2019 roku osiągnie wartość 719,2 mld dol.

Motorem rynku pozostanie reklama cyfrowa, która w tym roku wzrośnie aż o 18 proc. (do 170,17 mld dol.). Coraz bardziej znaczącą rolę odgrywa w niej reklama mobilna, której udział w rynku reklamy internetowej w USA sięgnie w tym roku po raz pierwszy 50,8 proc., a w rejonie Azji i Pacyfiku niewiele mniej, bo 44,6 proc. (w naszym rejonie Europy Środkowej i Wschodniej ten udział wyniesie nieco mniej – 20,1 proc.), ale w 2019 roku wzrośnie do 58,8 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji