Kolejna prognoza dla reklamy w dół

Dopiero co skorygował swoją w dół ZenithOptimedia Group, teraz to samo robi eMarketer. Aktualne szacunki mówią, że na koniec roku globalny rynek dobije do 569,7 mld dol. To o 1,4 proc. mniej niż zakładały poprzednie prognozy.

Publikacja: 17.09.2015 10:01

Kolejna prognoza dla reklamy w dół

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Zawisza

Powodem rewizji oczekiwań jest wolniejsze tempo rozwoju rynków Ameryki Południowej i Północnej oraz Europy Zachodniej. W tym roku światowy rynek reklamy jednak wzrośnie o 5,7 proc. i dalej będzie się zwiększał, aż w 2019 roku osiągnie wartość 719,2 mld dol.

Motorem rynku pozostanie reklama cyfrowa, która w tym roku wzrośnie aż o 18 proc. (do 170,17 mld dol.). Coraz bardziej znaczącą rolę odgrywa w niej reklama mobilna, której udział w rynku reklamy internetowej w USA sięgnie w tym roku po raz pierwszy 50,8 proc., a w rejonie Azji i Pacyfiku niewiele mniej, bo 44,6 proc. (w naszym rejonie Europy Środkowej i Wschodniej ten udział wyniesie nieco mniej – 20,1 proc.), ale w 2019 roku wzrośnie do 58,8 proc.).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem