Łącznie do KRRiT wpłynęły 24 zgłoszenia. Krajowa Rada oczekuje na tzw. multipleksie ósmym czterech kanałów uniwersalnych, ale sprofilowanych tematycznie (kanał lifestylowy o zdrowym stylu życia, interaktywny, lokalno-samorządowy i filmowy).
O kanał filmowy zawalczy siedem spółek: Cyfrowe Repozytorium Filmowe – to spółka Kina Polska TV, TV Spectrum z Grupy ZPR Media (nadawca Fokus TV), Telewizja Polsat, TV Puls, PTA (spółka Agory), oraz – i tu dwie niespodzianki – A+E Networks Poland (jej udziałowcami są A+E Networks i największa w Europie platforma cyfrowa Sky) i TV Film – spółka należąca do Grupy ZPR Media i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. SFP i ZPR już dawano wspominały o wspólnym projekcie tego typu, ale ostatnio nie było słychać o tym, że wciąż jest aktualny.
Siedmiu chętnych jest też do stacji lifestylowej. Jak podaje KRRiT, kanał ma promować aktywny rozwój człowieka, zawierać audycje poświęcone zdrowemu stylowi życia, rozwojowi zawodowemu i społecznemu człowieka, a także popularyzować aktywność fizyczną. A nadawać chcieliby taką stację: Cyfrowe Repozytorium Filmowe, TV Spectrum, Telewizja Polsat, Discovery Polska, Telewizja Puls, Green Content (spółka Agory) oraz – znów niespodzianka: Scripps Networks Polska. Wszystko wskazuje na to, że choć w konkursie nie bierze udziału TVN, postanowił to zrobić jego właściciel – Scripps Networks Interactive. Spółka nie odpowiedziała jednak na pytanie „Rz" o to, dlaczego zdecydowała się startować nie poprzez TVN.
Po pięć firm rywalizuje o kanał samorządowo-lokalny oraz interaktywny. O ten pierwszy powalczą: Superstacja, Cable Television Networks & Partners (spółka operatorów sieci kablowych zrzeszonych w Polskiej Izbie Komunikacji Elektronicznej), Radio Eska, Discovery Polska i TV Zone (spółka Agory). Stację interaktywną „poświęconą rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego" chcą nadawać: Eska TV, Telewizja Polsat, Discovery Polska, WP1 (spółka Wirtualnej Polski) i Joy Media (własność Agory).