Reklama

3 mld zł na reklamę w sieci

Tyle firmy działające w Polsce mogą wydać na promocję w sieci w tym roku – wynika z szacunków IAB Polska i PwC.

Publikacja: 19.10.2015 12:59

3 mld zł na reklamę w sieci

Foto: Bloomberg

Po pierwszym półroczu 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7 proc. i sięgnęły 1,45 mld zł. - Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł – podaje IAB. Wydatki na reklamę graficzną wzrosły o 26 proc. , dzięki czemu zwiększyła ona swój udział w rynku cyfrowej reklamy o prawie 4pkt proc. - W dużym stopniu na tempo rozwojowe tego formatu ma wpływ wideo on-line z dynamiką na poziomie 33 proc. oraz reklama w mediach społecznościowych, której wartość podwoiła się. Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował zmniejszając swą wartość o około 5 mln zł. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach ( o 11 proc.), zaś ogłoszenia zanotowały indeks na poziomie 8 proc. Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 282 proc. i pozyskuje już ponad 14 proc. tortu reklamowego online – podaje IAB.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Media
Nowy sklep.rp.pl od „Rzeczpospolitej”: magazyny i poradniki z dostawą InPost
Media
„Rzeczpospolita” udostępnia artykuły w wersji audio. Nowa funkcja w serwisie rp.pl
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama