Reklama
Rozwiń
Reklama

3 mld zł na reklamę w sieci

Tyle firmy działające w Polsce mogą wydać na promocję w sieci w tym roku – wynika z szacunków IAB Polska i PwC.

Publikacja: 19.10.2015 12:59

3 mld zł na reklamę w sieci

Foto: Bloomberg

Po pierwszym półroczu 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7 proc. i sięgnęły 1,45 mld zł. - Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł – podaje IAB. Wydatki na reklamę graficzną wzrosły o 26 proc. , dzięki czemu zwiększyła ona swój udział w rynku cyfrowej reklamy o prawie 4pkt proc. - W dużym stopniu na tempo rozwojowe tego formatu ma wpływ wideo on-line z dynamiką na poziomie 33 proc. oraz reklama w mediach społecznościowych, której wartość podwoiła się. Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował zmniejszając swą wartość o około 5 mln zł. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach ( o 11 proc.), zaś ogłoszenia zanotowały indeks na poziomie 8 proc. Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 282 proc. i pozyskuje już ponad 14 proc. tortu reklamowego online – podaje IAB.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama