Po pierwszym półroczu 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7 proc. i sięgnęły 1,45 mld zł. - Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł – podaje IAB. Wydatki na reklamę graficzną wzrosły o 26 proc. , dzięki czemu zwiększyła ona swój udział w rynku cyfrowej reklamy o prawie 4pkt proc. - W dużym stopniu na tempo rozwojowe tego formatu ma wpływ wideo on-line z dynamiką na poziomie 33 proc. oraz reklama w mediach społecznościowych, której wartość podwoiła się. Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował zmniejszając swą wartość o około 5 mln zł. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach ( o 11 proc.), zaś ogłoszenia zanotowały indeks na poziomie 8 proc. Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 282 proc. i pozyskuje już ponad 14 proc. tortu reklamowego online – podaje IAB.
Najwięcej wydawały w I półroczu na reklamę w sieci branże: motoryzacja (19 proc. udziału), finanse (11 proc.) i nieruchomości oraz handel (9 proc.).