Reklama
Rozwiń

3 mld zł na reklamę w sieci

Tyle firmy działające w Polsce mogą wydać na promocję w sieci w tym roku – wynika z szacunków IAB Polska i PwC.

Publikacja: 19.10.2015 12:59

3 mld zł na reklamę w sieci

Foto: Bloomberg

Po pierwszym półroczu 2015 roku wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 15,7 proc. i sięgnęły 1,45 mld zł. - Jeśli trend ten utrzyma się w kolejnych miesiącach, rok 2015 może zakończyć się rekordową wartością 3 mld zł – podaje IAB. Wydatki na reklamę graficzną wzrosły o 26 proc. , dzięki czemu zwiększyła ona swój udział w rynku cyfrowej reklamy o prawie 4pkt proc. - W dużym stopniu na tempo rozwojowe tego formatu ma wpływ wideo on-line z dynamiką na poziomie 33 proc. oraz reklama w mediach społecznościowych, której wartość podwoiła się. Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który wyhamował zmniejszając swą wartość o około 5 mln zł. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach ( o 11 proc.), zaś ogłoszenia zanotowały indeks na poziomie 8 proc. Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, która wzrosła o 282 proc. i pozyskuje już ponad 14 proc. tortu reklamowego online – podaje IAB.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji