Reklama

Cyfryzacja bez granic

Operatorzy i nadawcy mają mieszane uczucia wobec planów stworzenia w Europie jednolitego rynku cyfrowego. Przygotowywane przez Komisję Europejską rozwiązania mogą ich zdaniem poważnie osłabić lokalnych graczy.

Publikacja: 21.10.2015 22:11

Cyfryzacja bez granic

Foto: 123RF

Dla zwykłego użytkownika internetu jednolity rynek cyfrowy (JRC) oznacza same ułatwienia. Ma przecież ułatwić transgraniczny handel elektroniczny i wysyłanie przesyłek po całym kontynencie, a także zniesienie tzw. geoblokad na prawa autorskie do relacji sportowych i filmów.

– Będziemy mogli kupować rozmaite dobra w sklepach internetowych w całej Europie bez ponoszenia wygórowanych kosztów. To samo będzie dotyczyć treści – mówiła Caroline van Weede, dyrektor zarządzająca organizacji Cable Europe zrzeszającej operatorów kablowych, na odbywającej się w tym tygodniu w Krakowie Międzynarodowej Konferencji i Wystawie Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. – Będę mogła korzystać z wybranych treści, gdziekolwiek zechcę, w tym za granicą. To jednak wcale nie znaczy, że będziemy od razu wszystko kupować, bo wiele z naszych potrzeb zaspokoi lokalny content – dodawała Caroline van Weede.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama