Platformy wideo przeciwko blokadom reklam

Przed użytkownikami oprogramowania antyreklamowego blokują już swoje materiały Iplex, WP i Player TVN. Ale życie adblokersów może się skomplikować jeszcze bardziej, bo podobny ruch rozważa teraz TVP.

Aktualizacja: 08.11.2015 22:32 Publikacja: 08.11.2015 21:00

Skala korzystania z adblocków

Foto: Rzeczpospolita

„Straciłeś połączenie z Internetem lub wyświetlanie wstrzymane jest przez oprogramowanie blokujące reklamy. Wyłącz lub odinstaluj je, aby móc zobaczyć, co dla Ciebie przygotowaliśmy. Dzięki reklamom wszystkie materiały są dostępne bezpłatnie". Taki komunikat już od dawna widzą użytkownicy Adblocka albo innego oprogramowania blokującego reklamy przy próbie obejrzenia serialu lub programu z oferty należącego do TVN Playera.pl.

Podobna informacja od jakiegoś czasu wyświetla się też osobom, które próbują obejrzeć materiał wideo na stronach Wirtualnej Polski. Swoich użytkowników edukuje też Iplex.pl: „Ponieważ używasz programu typu adblock, nie możesz odtworzyć filmu" – wyświetla każdemu użytkownikowi Adblocka. To reakcja nadawców na rosnącą popularność oprogramowania blokującego reklamy, z którego według danych PageFair i Adobe korzysta aż 35 proc. polskich internautów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie