Reklama
Rozwiń
Reklama

Miliony nielegalnych pobrań filmów z sieci

Najczęściej nielegalnie ściąganym z internetu filmem był w 2015 r. „Interstellar". Jednak to nie lista tytułów pirackich hitów przeraża ekspertów, ale skala pobrań: „Interstellara" ściągnięto na świecie prawie 47 mln razy.

Publikacja: 28.12.2015 20:00

Miliony nielegalnych pobrań filmów z sieci

Foto: Bloomberg

Według najnowszych wyliczeń firmy Excipio (nie ujawnia swojej metodologii, ale specjalizuje się m.in. w badaniu rynku nielegalnych pobrań filmów), „na lewo" najczęściej na świecie pobierano z internetu w mijającym roku „Interstellara" – prawie 47 mln razy. Kolejni byli „Szybcy i wściekli 7" (prawie 46 mln pobrań) i ostatnia część „Avengersów" (41 mln). To i tak tylko część prawdy, bo Excipio nie uwzględniło streamingowania nielegalnych filmów w sieci.

Na liście najczęściej „piratowanych" filmów 2015 r. są też „Jurassic World", ostatnia część „Mad Maksa", „50 twarzy Greya", ostatnia część trylogii „Hobbita", nowy „Terminator" oraz „Kingsman: Tajne służby". Jak podaje portal Variety.com, który przytacza dane Excipio, zaskakujące jest w tym zestawieniu nie tyle to, co internauci najczęściej ściągają z sieci, wykorzystując nielegalne metody (w tym torrenty) – dość oczywiste wydaje się, że w skali międzynarodowej są to same blockbustery – ile skala pobrań i tempo jej wzrostu. Rok temu liderem nielegalnych pobrań był „Wilk z Wall Street", tyle że wtedy rekordowa liczba ściągnięć w jego przypadku wynosiła 30 mln. To 55 proc. mniej niż w tym roku w przypadku „Interstellara".

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama