Europejczycy chętniej sięga się po droższe zegarki smart i zastępują nimi tradycyjne czasomierze

W USA większość fanów ubieralnych urządzeń skusiła się na opaskę kontrolującą kondycję fizyczną. W Europie natomiast chętniej sięga się po droższe zegarki smart, często zastępując nimi tradycyjne czasomierze.

Aktualizacja: 11.05.2016 09:09 Publikacja: 10.05.2016 21:39

Foto: Bloomberg

Europejczycy częściej kupują smartwatche, ale to Amerykanie szybciej zaadaptowali ubieralne gadżety – wynika z danych Kantar WorldPanel. W USA już 12,2 proc. osób ma opaskę fitness, podczas gdy na czterech wielkich rynkach europejskich (Włochy, Niemcy, Wielka Brytania i Francja) jest to o mniej więcej połowę mniej.

– Choć nasycenie takimi gadżetami w wymienionych czterech krajach jest stosunkowo małe: sięga 6,6 proc., podział pod kątem najchętniej kupowanych urządzeń bardzo się tam różni od występującego w Stanach Zjednoczonych – komentuje Lauren Guenveur, analityk mobilna z Kantar Worldpanel ComTech. I dodaje: – To zegarki odpowiadają tu za 55,2 proc. sprzedanych urządzeń ubieralnych, podczas gdy w USA stanowią 22,9 proc. Co ciekawe, aż 39 proc. Europejczyków, którzy kupili smartwatcha, zrobiło to, by zastąpić nim tradycyjny zegarek. Taki trend zaostrzy więc zapewne niebawem konkurencję na całym rynku czasomierzy.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku