Reklama

HBO Max zniknie. Co abonenci dostaną zamiast?

40 mln abonentów w trzy lata – to plan dla nowej platformy streamingowej właściciela HBO Max i Discovery+, a w Polsce TVN i Playera.

Publikacja: 08.08.2022 03:00

HBO Max zniknie. Co abonenci dostaną zamiast?

Foto: Gabby Jones/Bloomberg

Właściciel znanych polskim widzom platform streamingowych HBO Max i Playera ma nowy plan walki o rynek wideo w sieci. Latem 2023 r. odpali nowy serwis sklejony z już posiadanych. W Europie – kilka miesięcy później.

Warner Bros. Discovery (WBD), czyli twór powstały z połączenia amerykańskich koncernów Discovery i Time Warner Media, pokazał plany rozwoju dystrybucji treści w internecie. Dotyczy to najprawdopodobniej także Polski, gdzie grupa jest właścicielem TVN i platformy Player, a oferuje użytkownikom również dostęp do platformy HBO Max.

David Zaslav, szef koncernu, potwierdził, że streamingowe platformy koncernu: HBO Max i Discovery+ zastąpi jeden serwis. – Naszym priorytetem jest obecnie uruchomienie zintegrowanego serwisu – powiedział.

To, że jest taki plan, podano m.in. wtedy, gdy WBD ogłosił wstrzymanie oryginalnych produkcji HBO w Europie, w tym w regionie Europy Środkowowschodniej. Teraz Zaslav sprecyzował, że nowa platforma ma ruszyć latem 2023 r. w Stanach Zjednoczonych, a w 2024 r. na innych rynkach.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

HBO Max może zniknąć. Za jego następcę trzeba będzie zapłacić więcej

Cena dostępu serwisu łączącego biblioteki HBO Max, Discovery i CNN ponoć nie jest jeszcze ustalona, ale prezes WBD obiecał inwestorom odejście od polityki cenowej opartej o agresywne promocje na rzecz „bardziej zrównoważonej”. Zapowiedział podwyżki opłat. Szczególnie na innych rynkach niż Stany Zjednoczone, gdzie abonenci płacą prawie trzy razy tyle (11 dol.), co w innych krajach (4 dol.).

Zaslav nie ujawnił, jak nazywać będzie się nowy serwis. Raczej nie jest on fanem szyldu HBO Max, bo platforma zbierała cięgi za przygotowanie techniczne. Z kolei Discovery+ nie jest specjalnie rozpoznawalnym szyldem w świecie serwisów streamingowych. Można się zastanawiać, czy Zaslav postanowi to zmienić, czy też zobaczymy bardziej zaskakujący ruch.

Przypomnijmy, że gdy Discovery+ debiutowało, w Polsce, zamiast zyskać niezależny byt stało się „kolekcją” na platformie Player. Choć należy on do TOP10 w naszym kraju, Zaslav nie wspomniał o nim ani razu.

Podał zaś, że 2022 r. będzie okresem największych strat na streamingu (w II kwartale br. segment miał 560 mln dol. na minusie). W 2025 r. ma przynosić 1 mld dol. zysku EBITDA i mieć 130 mln użytkowników. To wzrost o 40 mln (41 proc.) abonentów. Po półroczu HBO Max i Discovery+ miały ich 92 mln. W kwartał zdobyły 1,7 mln.

Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama