Reklama
Rozwiń

HBO Max zniknie. Co abonenci dostaną zamiast?

40 mln abonentów w trzy lata – to plan dla nowej platformy streamingowej właściciela HBO Max i Discovery+, a w Polsce TVN i Playera.

Publikacja: 08.08.2022 03:00

HBO Max zniknie. Co abonenci dostaną zamiast?

Foto: Gabby Jones/Bloomberg

Właściciel znanych polskim widzom platform streamingowych HBO Max i Playera ma nowy plan walki o rynek wideo w sieci. Latem 2023 r. odpali nowy serwis sklejony z już posiadanych. W Europie – kilka miesięcy później.

Warner Bros. Discovery (WBD), czyli twór powstały z połączenia amerykańskich koncernów Discovery i Time Warner Media, pokazał plany rozwoju dystrybucji treści w internecie. Dotyczy to najprawdopodobniej także Polski, gdzie grupa jest właścicielem TVN i platformy Player, a oferuje użytkownikom również dostęp do platformy HBO Max.

David Zaslav, szef koncernu, potwierdził, że streamingowe platformy koncernu: HBO Max i Discovery+ zastąpi jeden serwis. – Naszym priorytetem jest obecnie uruchomienie zintegrowanego serwisu – powiedział.

To, że jest taki plan, podano m.in. wtedy, gdy WBD ogłosił wstrzymanie oryginalnych produkcji HBO w Europie, w tym w regionie Europy Środkowowschodniej. Teraz Zaslav sprecyzował, że nowa platforma ma ruszyć latem 2023 r. w Stanach Zjednoczonych, a w 2024 r. na innych rynkach.

Czytaj więcej

HBO Max może zniknąć. Za jego następcę trzeba będzie zapłacić więcej

Cena dostępu serwisu łączącego biblioteki HBO Max, Discovery i CNN ponoć nie jest jeszcze ustalona, ale prezes WBD obiecał inwestorom odejście od polityki cenowej opartej o agresywne promocje na rzecz „bardziej zrównoważonej”. Zapowiedział podwyżki opłat. Szczególnie na innych rynkach niż Stany Zjednoczone, gdzie abonenci płacą prawie trzy razy tyle (11 dol.), co w innych krajach (4 dol.).

Zaslav nie ujawnił, jak nazywać będzie się nowy serwis. Raczej nie jest on fanem szyldu HBO Max, bo platforma zbierała cięgi za przygotowanie techniczne. Z kolei Discovery+ nie jest specjalnie rozpoznawalnym szyldem w świecie serwisów streamingowych. Można się zastanawiać, czy Zaslav postanowi to zmienić, czy też zobaczymy bardziej zaskakujący ruch.

Przypomnijmy, że gdy Discovery+ debiutowało, w Polsce, zamiast zyskać niezależny byt stało się „kolekcją” na platformie Player. Choć należy on do TOP10 w naszym kraju, Zaslav nie wspomniał o nim ani razu.

Podał zaś, że 2022 r. będzie okresem największych strat na streamingu (w II kwartale br. segment miał 560 mln dol. na minusie). W 2025 r. ma przynosić 1 mld dol. zysku EBITDA i mieć 130 mln użytkowników. To wzrost o 40 mln (41 proc.) abonentów. Po półroczu HBO Max i Discovery+ miały ich 92 mln. W kwartał zdobyły 1,7 mln.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji