Właściciel znanych polskim widzom platform streamingowych HBO Max i Playera ma nowy plan walki o rynek wideo w sieci. Latem 2023 r. odpali nowy serwis sklejony z już posiadanych. W Europie – kilka miesięcy później.

Warner Bros. Discovery (WBD), czyli twór powstały z połączenia amerykańskich koncernów Discovery i Time Warner Media, pokazał plany rozwoju dystrybucji treści w internecie. Dotyczy to najprawdopodobniej także Polski, gdzie grupa jest właścicielem TVN i platformy Player, a oferuje użytkownikom również dostęp do platformy HBO Max.

David Zaslav, szef koncernu, potwierdził, że streamingowe platformy koncernu: HBO Max i Discovery+ zastąpi jeden serwis. – Naszym priorytetem jest obecnie uruchomienie zintegrowanego serwisu – powiedział.

To, że jest taki plan, podano m.in. wtedy, gdy WBD ogłosił wstrzymanie oryginalnych produkcji HBO w Europie, w tym w regionie Europy Środkowowschodniej. Teraz Zaslav sprecyzował, że nowa platforma ma ruszyć latem 2023 r. w Stanach Zjednoczonych, a w 2024 r. na innych rynkach.

Czytaj więcej

HBO Max może zniknąć. Za jego następcę trzeba będzie zapłacić więcej

Cena dostępu serwisu łączącego biblioteki HBO Max, Discovery i CNN ponoć nie jest jeszcze ustalona, ale prezes WBD obiecał inwestorom odejście od polityki cenowej opartej o agresywne promocje na rzecz „bardziej zrównoważonej”. Zapowiedział podwyżki opłat. Szczególnie na innych rynkach niż Stany Zjednoczone, gdzie abonenci płacą prawie trzy razy tyle (11 dol.), co w innych krajach (4 dol.).

Zaslav nie ujawnił, jak nazywać będzie się nowy serwis. Raczej nie jest on fanem szyldu HBO Max, bo platforma zbierała cięgi za przygotowanie techniczne. Z kolei Discovery+ nie jest specjalnie rozpoznawalnym szyldem w świecie serwisów streamingowych. Można się zastanawiać, czy Zaslav postanowi to zmienić, czy też zobaczymy bardziej zaskakujący ruch.

Przypomnijmy, że gdy Discovery+ debiutowało, w Polsce, zamiast zyskać niezależny byt stało się „kolekcją” na platformie Player. Choć należy on do TOP10 w naszym kraju, Zaslav nie wspomniał o nim ani razu.

Podał zaś, że 2022 r. będzie okresem największych strat na streamingu (w II kwartale br. segment miał 560 mln dol. na minusie). W 2025 r. ma przynosić 1 mld dol. zysku EBITDA i mieć 130 mln użytkowników. To wzrost o 40 mln (41 proc.) abonentów. Po półroczu HBO Max i Discovery+ miały ich 92 mln. W kwartał zdobyły 1,7 mln.