Twórcy gier nie będą próżnować podczas wakacji

Letnie miesiące to w branży tradycyjnie najsłabszy okres. Ale nawet w tym ogórkowym sezonie można trafić na ciekawe premiery.

Publikacja: 26.06.2022 21:00

Twórcy gier nie będą próżnować podczas wakacji

Foto: materiały prasowe

Gros wydawców celuje z premierami w czwarty kwartał z uwagi na gorący okres świąteczny i noworoczny. – Liczba sprzedanych wtedy gier, konsol, komputerów i gadżetów przebija wielokrotnie inne miesiące, generując ogromne obroty i to tuż przed szkicowaniem budżetów na kolejny rok – potwierdza Łukasz Kowalczyk, specjalista ds. marketingu w Ice Code Games.

Co planują studia

Miesiące letnie są dla branży z reguły spokojniejsze nie tylko ze względu na sezon urlopowy, ale też z uwagi na przygotowania do jesiennych premier.

– Natomiast dla nas w tym roku będzie to intensywny czas, przede wszystkim w związku z premierą dodatku „Outriders Worldslayer”, która zaplanowana jest na 30 czerwca – mówi Mateusz Kirstein, współzarządzający studiem w People Can Fly.

Z kolei Ten Square Games pod koniec lata planuje oddać graczom do przetestowania „Fishing Masters”.

– Również nasze nowe tytuły w Rortos i Gamesture, jak „Wings of Heroes” i „The Gang”, mają obiecujące pierwsze wyniki. Najbliższe miesiące będą bardzo intensywne dla wszystkich spółek z grupy – zapowiada Maciej Zużałek, prezes Ten Square Games. Deklaruje, że spółka będzie pamiętać też o fanach swoich największych tytułów („Fishing Clash” i „Hunting Clash”). – Czeka ich sporo nowych atrakcji, choćby na początku lipca z okazji jednego z kluczowych amerykańskich świąt – sygnalizuje prezes.

Dariusz Wolak, odpowiadający za relacje inwestorskie w 11 bit studios, potwierdza, że wakacyjny kwartał w branży jest tradycyjnie najsłabszy, jeśli chodzi o wolumeny sprzedawanych gier, i nic nie wskazuje na to, żeby w tym roku miało być inaczej. Szczególnie że po dwóch pandemicznych latach w tym roku nie będziemy już musieli zmagać się z obostrzeniami i zakazami. 11 bit studios latem planuje rozpocząć kampanię marketingową gry „Vitriol”, czyli jednego z tytułów wydawniczych spółki.

– Mamy nadzieję, że trailer, który pokażemy, spotka się, podobnie jak i sama gra, z dużym zainteresowaniem fanów. Sporo będzie też działo się jesienią, gdy przejdziemy do kolejnych etapów kampanii marketingowej „Frostpunka 2” – zapowiada przedstawiciel 11 bit studios.

Targi na horyzoncie

Fani gier AAA (dużych, wysokobudżetowych) oczekujący kolejnych premier będą musieli uzbroić się w cierpliwość.

– Albo mogą udać się na jedno z wielu wydarzeń branżowych, aby móc zagrać w swoje ulubione tytuły na wiele tygodni przed ich premierą. Największym wydarzeniem tego lata mają być targi Gamescom – wskazuje Piotr Kurkowski, prezes Fallen Leaf. Wielu producentów i wydawców planuje pojawić się na targach ze swoimi produkcjami, więc w okolicach tego wydarzenia możemy spodziewać się wysypu przede wszystkim mniejszych tytułów.

– To pierwszy Gamescom po pandemii, który odbędzie się w stacjonarnej formule, dlatego my też nie mogliśmy go przegapić. Pojawimy się tam z budką naszej niedawno zapowiedzianej gry „Urban Venture” – informuje Marcin Jaśkiewicz, prezes studia Simteract. Na Gamescom szykuje się też Klabater.

– Najważniejszym projektem, nad którym pracujemy, jest kolejna gra produkcji własnej „Moonshine Inc.” – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabatera.

Wśród najciekawszych globalnych premier, które wkrótce trafią na rynek, wymieniany jest m.in. „Stray”.

– To gra, w której gracz może wcielić się w kota poruszającego się po mieście zamieszkanym przez roboty – mówi Wiktor Szymański, szef studia Weird Fish.

Dużo ciekawych gier można znaleźć przez cały rok w segmencie indie (gry niezależne).

– W tym miesiącu możemy zagrać już w spektakularną i innowacyjną „Neon White”, a za rogiem dodatek do przepięknego i brutalnie trudnego „Cuphead” – wskazuje Jakub Radkowski, członek zarządu Different Tales.

Wakacje to dobry moment na wydanie gry indie, bo zawsze łatwiej się przebić z mniejszym budżetem marketingowym, kiedy nie ma dużych tytułów.

– Wakacje to również czas wyprzedaży i promocji, czyli prawdziwych okazji dla graczy – podsumowuje Tomasz Mazur, prezes Forestlight Games.

Gros wydawców celuje z premierami w czwarty kwartał z uwagi na gorący okres świąteczny i noworoczny. – Liczba sprzedanych wtedy gier, konsol, komputerów i gadżetów przebija wielokrotnie inne miesiące, generując ogromne obroty i to tuż przed szkicowaniem budżetów na kolejny rok – potwierdza Łukasz Kowalczyk, specjalista ds. marketingu w Ice Code Games.

Co planują studia

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji