Reklama

Inwestorzy odwrócili się od Zuckerberga. Historyczny spadek akcji Meta

Akcje Meta Platforms (dawnego Facebooka) traciły na początku czwartkowej sesji blisko 25 proc. To największy dzienny spadek w historii tej spółki.

Aktualizacja: 03.02.2022 21:21 Publikacja: 03.02.2022 20:58

Inwestorzy odwrócili się od Zuckerberga. Historyczny spadek akcji Meta

Foto: AFP

Kapitalizacja Meta Platforms spadła o ponad 200 mld dol., czyli więcej, niż wynosi łączna wartość rynkowa 460 spółek mających najniższe kapitalizacje w indeksie S&P 500. Tak gwałtowna wyprzedaż była reakcją inwestorów na rozczarowujący raport kwartalny Mety. Przyczyniło się to do wyprzedaży na szerszym rynku. Nasdaq Composite tracił po rozpoczęciu handlu 2,4 proc., a S&P 500 spadał o 1,4 proc.

Powodem takiej reakcji inwestorów był rozczarowujący raport wynikowy Meta Platforms. Zysk na akcję tej spółki wyniósł w czwartym kwartale 3,67 dol., gdy średnio spodziewano się 3,84 dol. Przychód sięgnął 33,67 mld dol. wobec oczekiwanych 33,4 mld dol. Platformy Meta miały wówczas średnio 1,93 mld aktywnych użytkowników dziennie, gdy spodziewano się, że będzie ich 1,95 mld. To pierwszy ich spadek w całej historii spółki. Inwestorzy obawiają się, że młodzi ludzie będą coraz częściej opuszczać Facebooka i przenosić się do konkurencyjnych platform, takich jak TikTok.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama