Reklama

Polska w czołówce rozwoju wideo w sieci

Do 2021 r. sprzedaż dostępu do materiałów wideo w internecie wzrośnie w Polsce aż o 220 mln dol. Szybciej w regionie będzie rósł tylko rynek rosyjski – przewiduje Digital TV Research.

Aktualizacja: 06.07.2016 06:53 Publikacja: 05.07.2016 20:54

Foto: 123RF

To plasuje nas w ścisłej czołówce 18 krajów Europy Wschodniej, do jakich zaliczają nas analitycy (obejmuje ona m.in. kraje bałtyckie, rejon byłej Jugosławii, Rosję i Ukrainę). Jak podaje Digital TV Research, z 1,5 mld dol. nowych przychodów, jakie branża wideo w sieci odnotuje między 2015 i 2021 r., aż 724 mln zapewnią platformy rosyjskie, a następnie polskie (220 mln dol.). Dzięki temu przychody rynku serwisów subskrypcyjnych (takich jak Netflix), filmów wypożyczanych w sieci (taką opcję ma np. iTunes) czy darmowych platform udostępniających filmy w zamian za oglądanie reklam skoczą w regionie do 1,98 mld dol. w 2021 r. z niespełna 0,5 mld dol. w 2015 i będą prawie trzykrotnie wyższe niż w tym roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama