Reklama
Rozwiń

Polska w czołówce rozwoju wideo w sieci

Do 2021 r. sprzedaż dostępu do materiałów wideo w internecie wzrośnie w Polsce aż o 220 mln dol. Szybciej w regionie będzie rósł tylko rynek rosyjski – przewiduje Digital TV Research.

Aktualizacja: 06.07.2016 06:53 Publikacja: 05.07.2016 20:54

Foto: 123RF

To plasuje nas w ścisłej czołówce 18 krajów Europy Wschodniej, do jakich zaliczają nas analitycy (obejmuje ona m.in. kraje bałtyckie, rejon byłej Jugosławii, Rosję i Ukrainę). Jak podaje Digital TV Research, z 1,5 mld dol. nowych przychodów, jakie branża wideo w sieci odnotuje między 2015 i 2021 r., aż 724 mln zapewnią platformy rosyjskie, a następnie polskie (220 mln dol.). Dzięki temu przychody rynku serwisów subskrypcyjnych (takich jak Netflix), filmów wypożyczanych w sieci (taką opcję ma np. iTunes) czy darmowych platform udostępniających filmy w zamian za oglądanie reklam skoczą w regionie do 1,98 mld dol. w 2021 r. z niespełna 0,5 mld dol. w 2015 i będą prawie trzykrotnie wyższe niż w tym roku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama