Amerykańscy wydawcy zmieniają kurs z powodu ad-blocków

W przyszłym roku z programów blokujących reklamy w sieci korzystać będzie już prawie jedna trzecia amerykańskich internautów.

Aktualizacja: 06.07.2016 16:27 Publikacja: 06.07.2016 15:55

Amerykańscy wydawcy zmieniają kurs z powodu ad-blocków

Foto: Bloomberg

Według ostatnich szacunków eMarketera, obecnie w USA z ad-blocków korzysta ok. jedna czwarta internautów i ten odsetek rośnie. W przyszłym roku reklamy w sieci w USA blokować będzie według prognozy już 87 mln ludzi (w tym roku 70 mln). Zdecydowanie częściej ludzie unikają reklam, surfując po Internecie z komputerów i laptopów, niż z urządzeń mobilnych. Blokady na komórce ma 20,7 mln Amerykanów. Na koniec tego roku z ad-blocków będzie korzystać 7,8 proc. użytkowników mobilnego Internetu, a w przyszłym roku ten odsetek wzrośnie do 11 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie