Polsat zarobił na Euro 2016

Łączne wpływy reklamowe netto kanałów Grupy Polsat i TVP związane z Euro 2016 wyniosły 55 mln zł – podliczyła agencja Starcom Polska. Ale tylko Polsat na Euro na czysto zarobił – szacuje Starcom Polska.

Aktualizacja: 12.07.2016 17:59 Publikacja: 12.07.2016 17:26

Polsat zarobił na Euro 2016

Foto: Fotorzepa, M. Zubrzycki mzi M Zubrzycki

Łączne wpływy reklamowe netto kanałów Grupy Polsat i TVP związane z Euro 2016 wyniosły 55 mln zł – podliczyła agencja Starcom Polska. Z tej puli na stacje Polsatu przypada 37,7 mln zł (a po odjęciu wydatków reklamowych netto marek własnych Grupy Cyfrowego Polsatu - Polkomtelu i Polsatu – 34,1 mln zł), a na TVP (z uwzględnieniem powtórek): 21 mln zł. Najwyższe wpływy reklamowe przyniosły nadawcom według ekspertów przerwy reklamowe przy meczu Polska-Portugalia, który miał też rekordową łączną widownię zbliżona do 16 mln widzów. Wpływy reklamowe stacji Polsatu z bloków reklamowych wokół tego meczu sięgnęły 5,49 mln zł, a TVP: 3,09 mln zł.  - Biorąc pod uwagę fakt, że Polsat odsprzedał TVP prawa do transmisji 11 meczów za około 40 mln zł i dodatkowo sprzedał 400 tys. dostępów do płatnych transmisji na zamkniętych kanałach po średniej cenie 99 zł (należy odjąć prowizję dla operatorów), można założyć, że właścicielowi Polsatu udało się wypracować zysk z inwestycji w Euro 2016  - komentuje w raporcie Anna Bratkowska, dyrektor ds. handlowych w Starcom Polska.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie