YouTube obchodzi swoje 12. urodziny

YouTube 14 lutego obchodzi swoje 12. urodziny. Polski interfejs do Youtube został dodany jednak dopiero 19 czerwca 2007 r., czyli prawie 10 lat temu

Aktualizacja: 14.02.2017 19:35 Publikacja: 14.02.2017 17:57

YouTube 14 lutego obchodzi swoje 12. urodziny

Foto: Bloomberg

Nikt się wówczas nie spodziewał, jak mocno ten serwis zmieni dystrybucję rozrywki i sposób jej konsumpcji. Z analizy przeprowadzeni przez firmę Gemius wynika, że serwis ten przebojem zdobył serca rodzimych internautów. Już od premiery w Polsce zasięg YouTube.com wśród internautów był imponujący. Skalę jego rynkowej pozycji pokazują dane: w styczniu 2012 r. korzystało z niego 69 proc. internautów. Obecnie aż ponad 79 proc. osób surfujących w sieci odwiedza te strony z materiałami wideo. Szacuje się, że co drugi polski internauta ma już zainstalowaną aplikację YouTube. W sumie z serwisu – poprzez smartfony i komputery – korzysta 20,3 mln Polaków. Krzysztof Majkowski, ekspert Gemiusa, uważa, że YouTube wyparł inne media i dla wielu osób stał się jednym z głównych miejsc pozyskiwania informacji i wiedzy. - Nie jest to już tylko serwis do oglądania klipów i słuchania muzyki, chociaż nadal to w nim robimy. Wraz ze wzrostem liczby osób, które tworzą na potrzeby YouTube, zyskał on zupełnie inny wymiar – podkreśla.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie