Aktualizacja: 14.02.2017 19:35 Publikacja: 14.02.2017 17:57
3 zdjęcia
ZobaczYouTube 14 lutego obchodzi swoje 12. urodziny
Foto: Bloomberg
Nikt się wówczas nie spodziewał, jak mocno ten serwis zmieni dystrybucję rozrywki i sposób jej konsumpcji. Z analizy przeprowadzeni przez firmę Gemius wynika, że serwis ten przebojem zdobył serca rodzimych internautów. Już od premiery w Polsce zasięg YouTube.com wśród internautów był imponujący. Skalę jego rynkowej pozycji pokazują dane: w styczniu 2012 r. korzystało z niego 69 proc. internautów. Obecnie aż ponad 79 proc. osób surfujących w sieci odwiedza te strony z materiałami wideo. Szacuje się, że co drugi polski internauta ma już zainstalowaną aplikację YouTube. W sumie z serwisu – poprzez smartfony i komputery – korzysta 20,3 mln Polaków. Krzysztof Majkowski, ekspert Gemiusa, uważa, że YouTube wyparł inne media i dla wielu osób stał się jednym z głównych miejsc pozyskiwania informacji i wiedzy. - Nie jest to już tylko serwis do oglądania klipów i słuchania muzyki, chociaż nadal to w nim robimy. Wraz ze wzrostem liczby osób, które tworzą na potrzeby YouTube, zyskał on zupełnie inny wymiar – podkreśla.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas