Reklama

Internauci coraz czujniejsi w sieci

Użytkownicy internetu traktują sieć jako przestrzeń publiczną i coraz większą wagę przywiązują do zabezpieczania w niej swojej prywatności.

Aktualizacja: 07.03.2017 17:15 Publikacja: 07.03.2017 17:06

Internauci coraz czujniejsi w sieci

Foto: 123RF

Z najnowszego raportu o prywatności w sieci organizacji IAB Polska wynika, że programy antywirusowe stosuje już 76 proc. polskich internautów (cztery klata wcześniej było to 73 proc.), a historię przeglądania Internetu czyści 57 proc. (w 2013 r. było to tylko 39 proc.). Prawie połowa internautów nie zamieszcza w sieci swojego zdjęcia, 37 proc. kasuje tzw. cookiesy, a 27 proc. korzysta z prywatnego trybu przeglądarek internetowych. - Jedynie 4 proc. badanych użytkowników sieci zadeklarowało, że nie korzysta z żadnych zabezpieczeń prywatności – podaje IAB. Coraz więcej osób jest też świadoma czym są tzw. ciasteczka czy cookies w Internecie (56 proc. vs. 38 proc. w 2013 r.). – Jednak w sprawie poczucia kontroli nad swoimi danymi w Internecie opinie internautów są podzielone: 34 proc. jest przekonane, że tak, 32 proc., że nie, kolejne 34 proc. – nie ma zdania. 27 proc. nie jest wystarczająco poinformowana na temat bezpieczeństwa w Internecie i ten odsetek się w ciągu ostatnich lat nie zmienił. To sygnał dla branży, że jednak trzeba jeszcze edukować i pokazywać korzyści płynące z ochrony swoich danych – mówił Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w IAB Polska.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Reklama
Reklama