Internauci coraz czujniejsi w sieci

Użytkownicy internetu traktują sieć jako przestrzeń publiczną i coraz większą wagę przywiązują do zabezpieczania w niej swojej prywatności.

Aktualizacja: 07.03.2017 17:15 Publikacja: 07.03.2017 17:06

Internauci coraz czujniejsi w sieci

Foto: 123RF

Z najnowszego raportu o prywatności w sieci organizacji IAB Polska wynika, że programy antywirusowe stosuje już 76 proc. polskich internautów (cztery klata wcześniej było to 73 proc.), a historię przeglądania Internetu czyści 57 proc. (w 2013 r. było to tylko 39 proc.). Prawie połowa internautów nie zamieszcza w sieci swojego zdjęcia, 37 proc. kasuje tzw. cookiesy, a 27 proc. korzysta z prywatnego trybu przeglądarek internetowych. - Jedynie 4 proc. badanych użytkowników sieci zadeklarowało, że nie korzysta z żadnych zabezpieczeń prywatności – podaje IAB. Coraz więcej osób jest też świadoma czym są tzw. ciasteczka czy cookies w Internecie (56 proc. vs. 38 proc. w 2013 r.). – Jednak w sprawie poczucia kontroli nad swoimi danymi w Internecie opinie internautów są podzielone: 34 proc. jest przekonane, że tak, 32 proc., że nie, kolejne 34 proc. – nie ma zdania. 27 proc. nie jest wystarczająco poinformowana na temat bezpieczeństwa w Internecie i ten odsetek się w ciągu ostatnich lat nie zmienił. To sygnał dla branży, że jednak trzeba jeszcze edukować i pokazywać korzyści płynące z ochrony swoich danych – mówił Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w IAB Polska.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Media
Zrozumieć świat na nowo. „Rzecz o geopolityce” – nowy podcast „Rzeczpospolitej”
Media
Wyjątkowe podróże z „Rzeczpospolitą”. Nowy magazyn już na rynku
Media
Zmiany w zarządzie i radzie nadzorczej e-Kiosku
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Media
Kolejna awaria X w ciągu kilku dni. Padła strona portalu
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont