Reklama
Rozwiń
Reklama

Internauci coraz czujniejsi w sieci

Użytkownicy internetu traktują sieć jako przestrzeń publiczną i coraz większą wagę przywiązują do zabezpieczania w niej swojej prywatności.

Aktualizacja: 07.03.2017 17:15 Publikacja: 07.03.2017 17:06

Internauci coraz czujniejsi w sieci

Foto: 123RF

Z najnowszego raportu o prywatności w sieci organizacji IAB Polska wynika, że programy antywirusowe stosuje już 76 proc. polskich internautów (cztery klata wcześniej było to 73 proc.), a historię przeglądania Internetu czyści 57 proc. (w 2013 r. było to tylko 39 proc.). Prawie połowa internautów nie zamieszcza w sieci swojego zdjęcia, 37 proc. kasuje tzw. cookiesy, a 27 proc. korzysta z prywatnego trybu przeglądarek internetowych. - Jedynie 4 proc. badanych użytkowników sieci zadeklarowało, że nie korzysta z żadnych zabezpieczeń prywatności – podaje IAB. Coraz więcej osób jest też świadoma czym są tzw. ciasteczka czy cookies w Internecie (56 proc. vs. 38 proc. w 2013 r.). – Jednak w sprawie poczucia kontroli nad swoimi danymi w Internecie opinie internautów są podzielone: 34 proc. jest przekonane, że tak, 32 proc., że nie, kolejne 34 proc. – nie ma zdania. 27 proc. nie jest wystarczająco poinformowana na temat bezpieczeństwa w Internecie i ten odsetek się w ciągu ostatnich lat nie zmienił. To sygnał dla branży, że jednak trzeba jeszcze edukować i pokazywać korzyści płynące z ochrony swoich danych – mówił Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w IAB Polska.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama