Reklama

Internauci chcą sami wybierać sobie kanały

Tak wynika z najnowszego badania PwC poświęconemu konsumpcji treści wideo w Polsce. 43 proc. respondentów uznało, że kanałów telewizyjnych jest już na rynku za dużo.

Aktualizacja: 21.03.2017 15:20 Publikacja: 21.03.2017 14:42

Internauci chcą sami wybierać sobie kanały

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

To deklaracje zebrane w badaniu przeprowadzonym na tysiącu internautów przez IBRIS. Trzy czwarte badanych (74,7 proc.) deklaruje, że chciałoby móc samodzielnie konstruować swoje pakiety kanałów telewizyjnych. - Najczęściej wskazywali, że chcieliby wybrać od 10 do 15 kanałów, co czwarty chciałby móc wskazać więcej niż 20. Co ciekawe, prawie 6 na 10 badanych chciałoby, aby pakiet telewizji umożliwiał im dostęp do konkretnych programów zamiast całych kanałów – podaje PwC. Za jeden kanał najchętniej płaciliby maksymalnie 5 zł miesięcznie (tak twierdzi prawie połowa badanych), 19,3 proc. gotowa byłaby zapłacić od 6 do 10 zł. W jednym pakiecie widzowie najchętniej widzieliby 10-15 stacji (tak deklaruje nieco ponad jedna trzecia z nich). To oznaczałoby jednak, że za samodzielnie wybierane kanały często płaciliby znacznie więcej niż wychodzi im to obecnie. 38 proc. ankietowanych deklaruje bowiem, że co miesiąc wydaje na płatne treści wideo (telewizja i/lub Internet) do 50 zł, ponad 40 proc. respondentów: że 51 zł i więcej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama