Reklama
Rozwiń
Reklama

Biznes stanowczo przeciw podatkowi od reklam

Zamiast korzyści, budżet państwa poniesie wielomiliardowe straty – ostrzega w swoim stanowisku Rada Przedsiębiorczości. Stawia też pytanie, czy nowy podatek jest zamachem na niezależne media?

Aktualizacja: 10.02.2021 13:27 Publikacja: 10.02.2021 13:02

Biznes stanowczo przeciw podatkowi od reklam

Foto: Adobe Stock

„Rada Przedsiębiorczości wyraża stanowczy protest wobec projektu rządowego, który zakłada dodatkowe opodatkowanie przychodów z reklam" – pisze Rada w przedstawionym w środę stanowisku. Wyraża też poparcie dla „Listu otwartego do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów politycznych" wystosowanego przez przedstawicieli branży medialnej i domaga się przerwania prac nad projektem nowego podatku od reklamy w obecnym kształcie.

Rada argumentuje, rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Jego ograniczenie, poprzez nowy podatek, oznaczać będzie zmniejszenie konsumpcji. Tymczasem to konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB, każda złotówka - według wyliczeń Deloitte dla Federation of Advertisers w UE - wydana na reklamę przekłada się na 7 złotych wzrostu PKB!

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama