Reklama

Netflix wyda miliard dolarów na promowanie swoich seriali

W I kwartale tego roku firma odczuła skutki przesunięcia debiutu piątego sezonu „House of cards” na maj. Przyłączyła mniej nowych klientów niż w porównywalnym okresie rok wcześniej, ale też odnotowała wyższą marżę operacyjną.

Aktualizacja: 18.04.2017 18:04 Publikacja: 18.04.2017 17:26

Netflix wyda miliard dolarów na promowanie swoich seriali

Foto: Bloomberg

Pierwszy kwartał tego roku Netflix zamknął 98 mln płacących użytkowników oraz prawie 102 milionami wszystkich użytkowników. Netto udało mu się przyłączyć 1,42 mln amerykańskich abonentów i 3,53 mln poza macierzystym dla firmy rynkiem. To mniej, niż wcześniej zakładała firma. To spowodowało, że tuz po opublikowaniu wyników kurs Netfliksa notowanego na rynku Nasdaq spadł o 3 proc.

W całym I półroczu firma spodziewa się przyłączyć łącznie 8.15 mln nowych klientów (przy 8,42 mln w ubiegłym roku w tym samym czasie). I kwartał przyniósł Netfliksowi wyższą niż rok wcześniej marżę operacyjną (9,7 proc.), choć całoroczna sięgnie 7 proc. To efekt przeniesienia debiutu piątego sezonu kultowego dla platformy serialu „House of cards" na maj tego roku (zazwyczaj premierowe odcinki nowych sezonów pojawiały się na łączach w I kwartale). – W II kwartale spodziewamy się marży operacyjnej na poziomie 4,4 proc., co doprowadzi nas do 7 proc. marży w skali całego roku – podał zarząd spółki liście do inwestorów. – Innym skutkiem ruchów w ramówce jest właśnie niższy wskaźnik przyłączeń nowych abonentów niż rok wcześniej (czego się spodziewaliśmy) oraz wyższe oczekiwania w tym zakresie odnośnie drugiego kwartału (dwukrotnie) – podała spółka, która na promowanie własnych treści wyda w tym roku 1 mld dol. (rok wcześniej było to 991 mln dol.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama