Netflix wyda miliard dolarów na promowanie swoich seriali

W I kwartale tego roku firma odczuła skutki przesunięcia debiutu piątego sezonu „House of cards” na maj. Przyłączyła mniej nowych klientów niż w porównywalnym okresie rok wcześniej, ale też odnotowała wyższą marżę operacyjną.

Aktualizacja: 18.04.2017 18:04 Publikacja: 18.04.2017 17:26

Netflix wyda miliard dolarów na promowanie swoich seriali

Foto: Bloomberg

Pierwszy kwartał tego roku Netflix zamknął 98 mln płacących użytkowników oraz prawie 102 milionami wszystkich użytkowników. Netto udało mu się przyłączyć 1,42 mln amerykańskich abonentów i 3,53 mln poza macierzystym dla firmy rynkiem. To mniej, niż wcześniej zakładała firma. To spowodowało, że tuz po opublikowaniu wyników kurs Netfliksa notowanego na rynku Nasdaq spadł o 3 proc.

W całym I półroczu firma spodziewa się przyłączyć łącznie 8.15 mln nowych klientów (przy 8,42 mln w ubiegłym roku w tym samym czasie). I kwartał przyniósł Netfliksowi wyższą niż rok wcześniej marżę operacyjną (9,7 proc.), choć całoroczna sięgnie 7 proc. To efekt przeniesienia debiutu piątego sezonu kultowego dla platformy serialu „House of cards" na maj tego roku (zazwyczaj premierowe odcinki nowych sezonów pojawiały się na łączach w I kwartale). – W II kwartale spodziewamy się marży operacyjnej na poziomie 4,4 proc., co doprowadzi nas do 7 proc. marży w skali całego roku – podał zarząd spółki liście do inwestorów. – Innym skutkiem ruchów w ramówce jest właśnie niższy wskaźnik przyłączeń nowych abonentów niż rok wcześniej (czego się spodziewaliśmy) oraz wyższe oczekiwania w tym zakresie odnośnie drugiego kwartału (dwukrotnie) – podała spółka, która na promowanie własnych treści wyda w tym roku 1 mld dol. (rok wcześniej było to 991 mln dol.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama