Spada odsetek osób rezygnujących z płatnej telewizji

Chęć „odcięcia kabla" deklaruje u nas 23 proc. klientów płatnych telewizji. Z międzynarodowych badań wynika, że internetowe serwisy VoD stają się dla nich bardziej uzupełnieniem niż konkurencją.

Aktualizacja: 19.04.2017 20:53 Publikacja: 19.04.2017 20:48

Spada odsetek osób rezygnujących z płatnej telewizji

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

O rezygnacji z usług operatora płatnej telewizji myśli teraz w Polsce 23 proc. jej klientów, choć jeszcze dwa lata wcześniej było to 27 proc. – Z roku na rok odsetek ten lekko spada, a przy ofertach operatorów klientów trzyma m.in. internet w pakiecie – komentują autorzy raportu „Projekt Cyfrowizja III" agencji mediowej MEC. Jednocześnie wzrosło jednak zainteresowanie pakietami płatnej telewizji wśród dotychczasowych odbiorców bezpłatnej telewizji naziemnej (z 15 proc. w 2015 r. do 19 proc. w tym). – Mimo że wciąż duży odsetek badanych widzów NTC (ponad 60 proc.) docenia kierunek zmian w ofercie bezpłatnej telewizji, to 19 proc. jej odbiorców, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, brało pod uwagę zakup abonamentu w telewizji kablowej lub satelitarnej – podaje MEC. Głównym powodem rozważania ucieczki z grona klientów płatnej telewizji jest zbyt wysoka cena oferty (wskazuje na nią 42 proc. osób), fakt, że „w telewizji nie ma wielu ciekawych programów" (29 proc. wskazań), oraz konkurencja ze strony bezpłatnej naziemnej telewizji (23 proc.). Z kolei odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej, jeśli już skłaniają się ku dodatkowemu zakupieniu płatnego pakietu kanałów, to z uwagi na to, że naziemnie dostępnych jest ich zdaniem za mało stacji. Za stacje najbardziej warte opłat Polacy uważają Discovery (37 proc.), National Geographic (32 proc.) oraz TVN 24 (29 proc.).

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Media
Zrozumieć świat na nowo. „Rzecz o geopolityce” – nowy podcast „Rzeczpospolitej”
Media
Wyjątkowe podróże z „Rzeczpospolitą”. Nowy magazyn już na rynku
Media
Zmiany w zarządzie i radzie nadzorczej e-Kiosku
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Media
Kolejna awaria X w ciągu kilku dni. Padła strona portalu
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont