Reklama

Spada odsetek osób rezygnujących z płatnej telewizji

Chęć „odcięcia kabla" deklaruje u nas 23 proc. klientów płatnych telewizji. Z międzynarodowych badań wynika, że internetowe serwisy VoD stają się dla nich bardziej uzupełnieniem niż konkurencją.

Aktualizacja: 19.04.2017 20:53 Publikacja: 19.04.2017 20:48

Spada odsetek osób rezygnujących z płatnej telewizji

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

O rezygnacji z usług operatora płatnej telewizji myśli teraz w Polsce 23 proc. jej klientów, choć jeszcze dwa lata wcześniej było to 27 proc. – Z roku na rok odsetek ten lekko spada, a przy ofertach operatorów klientów trzyma m.in. internet w pakiecie – komentują autorzy raportu „Projekt Cyfrowizja III" agencji mediowej MEC. Jednocześnie wzrosło jednak zainteresowanie pakietami płatnej telewizji wśród dotychczasowych odbiorców bezpłatnej telewizji naziemnej (z 15 proc. w 2015 r. do 19 proc. w tym). – Mimo że wciąż duży odsetek badanych widzów NTC (ponad 60 proc.) docenia kierunek zmian w ofercie bezpłatnej telewizji, to 19 proc. jej odbiorców, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, brało pod uwagę zakup abonamentu w telewizji kablowej lub satelitarnej – podaje MEC. Głównym powodem rozważania ucieczki z grona klientów płatnej telewizji jest zbyt wysoka cena oferty (wskazuje na nią 42 proc. osób), fakt, że „w telewizji nie ma wielu ciekawych programów" (29 proc. wskazań), oraz konkurencja ze strony bezpłatnej naziemnej telewizji (23 proc.). Z kolei odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej, jeśli już skłaniają się ku dodatkowemu zakupieniu płatnego pakietu kanałów, to z uwagi na to, że naziemnie dostępnych jest ich zdaniem za mało stacji. Za stacje najbardziej warte opłat Polacy uważają Discovery (37 proc.), National Geographic (32 proc.) oraz TVN 24 (29 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama